Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36270
Title: «Ο θεσμός του μέντορα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: διερεύνηση των αντιλήψεων συμμετεχόντων εκπαιδευτικών σε πιλοτικό πρόγραμμα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Φθιώτιδας σχετικά με το θεσμό»
Authors: Καρβέλη, Αμαλία
Advisor: Χατζηλεοντιάδου, Σοφία
Keywords: μέντορας;mentor;μεντορευόμενος;mentee;νεοεισερχόμενος εκπαιδευτικός;beginning teacher;mentoring;mentoring;δευτεροβάθμια εκπαίδευση;secondary education
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Φθιώτιδας, αναφορικά με το θεσμό του μέντορα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, μέσα από την εμπειρία που βίωσαν από την πιλοτική εφαρμογή του θεσμού από τη Δ.Δ.Ε. Φθιώτιδας. Διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις μεντόρων και μεντορευομένων, οι οποίοι συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε από την συγκεκριμένη δευτεροβάθμια, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+. Η ερευνητική προσπάθεια πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2017 και σε αυτή συμμετείχαν 11 εκπαιδευτικοί, 5 μέντορες και 6 μεντορευόμενοι του συγκεκριμένου προγράμματος. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με θεματική ανάλυση περιεχομένου. Καταγράφηκαν χαρακτηριστικά της εμπειρίας μεντόρων και μεντορευομένων από τη συμμετοχή τους στο πιλοτικό πρόγραμμα, θέματα που αφορούν στις συναντήσεις, στη συνεργασία τους γενικότερα, ενώ διερευνήθηκαν οι απόψεις των 11 συμμετεχόντων για θέματα που αφορούν τον μέντορα και συγκεκριμένα τον πολύπλοκο ρόλο του, τις δεξιότητές του, τα κριτήρια επιλογής του και την επιμόρφωση που πρέπει να λάβει. Όσον αφορά τον μεντορευόμενο, διαπιστώθηκε από την έρευνα ότι καλείται να καλύψει αρκετές ανάγκες του με την είσοδό του σε μια σχολική μονάδα, με έμφαση στις ψυχοσυναισθηματικές, ενώ περιγράφηκαν και βασικά του χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τη σχέση μέντορα-μεντορευόμενου, όπως ανέφεραν οι ερωτηθέντες, πολλά θέματα συζητήθηκαν και επιλύθηκαν, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, ενώ από την έρευνα, αποδείχτηκε ότι το πρόγραμμα ήταν αποτελεσματικό, εφόσον τηρήθηκαν βασικές προϋποθέσεις (εχεμύθεια, συναδελφική διάθεση, σεβασμός, ισοτιμία), με πολλαπλά οφέλη, τόσο για τον μέντορα και τον μεντορευόμενο, όσο και για τη σχολική μονάδα. Τέλος, η έρευνα καταλήγει ότι ο θεσμός του μέντορα είναι ευεργετικός για το σύγχρονο, ελληνικό, δημόσιο σχολείο, αρκεί να τηρηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τελική Διπλωματική εργασία Αμαλία Καρβέλη.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.