Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36261
Title: Τα λάθη των ελληνόφωνων μαθητών της ΣΤ' Δημοτικού στην προφορά της Γαλλικής γλώσσας. Ανάλυση και προτάσεις διόρθωσης. Μελέτη περίπτωσης.
Authors: ΒΑΝΑΚΑ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Advisor: ΠΑΤΕΛΗ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: Προφορά - prononciation;Λάθη - erreurs;Διόρθωση - correction;Ήχοι, προσωδία - sons, prosodie;Μητρική γλώσσα - langue maternelle
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η σωστή προφορά της γαλλικής γλώσσας αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την ορθή επικοινωνία μεταξύ των συνομιλητών. Δεν είναι λίγες όμως οι φορές όπου οι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να προφέρουν σωστά, με αποτέλεσμα να κάνουν συχνά λάθη στην προφορά τόσο των απλών ηχητικών μονάδων όσο και των προσωδιακών φαινομένων της γλώσσας (τονισμός, ρυθμός κλπ.). Στην παρούσα εργασία στόχος μας είναι η ανάδειξη των λαθών στην προφορά της γαλλικής γλώσσας από ελληνόφωνους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού, η ανάλυσή των λαθών αυτών, και η πρόταση συγκεκριμένων τρόπων διόρθωσής τους. Η εργασία μας, που αποτελείται από τρία μέρη, περιλαμβάνει μια θεωρητική προσέγγιση, ένα πρακτικό κομμάτι, και τέλος, ένα κομμάτι που περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις αντιμετώπισης των λαθών. Στο πρώτο μέρος, τονίζουμε τη σημασία της διδασκαλίας/εκμάθησης της προφοράς μιας ξένης γλώσσας, έπειτα εστιάζουμε στα λάθη και την προέλευσή τους – δίνοντας έμφαση σε αυτά που δημιουργούνται από την επήρεια της μητρικής γλώσσας– και τέλος παρουσιάζουμε τις μεθόδους της διορθωτικής φωνητικής, καθώς και διάφορους τύπους ασκήσεων που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για εξάσκηση. Τις μεθόδους και τους τύπους ασκήσεων αυτούς χρησιμοποιούμε για να προτείνουμε στο τρίτο μέρος τρόπους διόρθωσης των λαθών. Στο πρακτικό μέρος της εργασίας παρουσιάζουμε την έρευνά μας και τα αποτελέσματα αυτής. Προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τα συχνότερα λάθη των μαθητών στην γαλλική γλώσσα δημιουργώντας ένα φωνητικό τεστ που αποτελείται από ασκήσεις πρόσληψης και παραγωγής ήχων και προσωδιακών φαινομένων. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέξαμε, τα περισσότερα λάθη αφορούν ήχους και προσωδιακά φαινόμενα που αντίστοιχα δικά τους δεν υπάρχουν στην μητρική γλώσσα των μαθητών. Τα λάθη αυτά προέρχονται από την επήρεια της μητρικής τους γλώσσας, της Ελληνικής. Λέξεις κλειδιά: Γαλλικά, προφορά, λάθη, ήχοι, προσωδία, μητρική γλώσσα
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΝΑΚΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία2.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.