Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36219
Title: Η επικοινωνιακή στρατηγική στην εποχή του ψηφιακού πολιτισμού: Η περίπτωση του Metropolitan Museum of Art (ΜΕΤ)
Authors: ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: ΚΑΒΟΥΡΑ, ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ
Keywords: Επικοινωνιακή Στρατηγική, Νέες Τεχνολογίες, Εικονικό Μουσείο, WEB 2.0, Εφαρμογές App, The Metropolitan Museum of Art;Communication Strategy, New Technologies, Iconic Museum, WEB 2.0, App applications, The Metropolitan Museum of Art
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθεί η επικοινωνιακή στρατηγική στο πεδίο του πολιτισμού στην ψηφιακή εποχή. Επίσης, θα μελετήσει και θα αναλύσει τη συμβολή των νέων τεχνολογιών, του WEB 2.0 και των ψηφιακών εφαρμογών, στη στρατηγική επικοινωνία των μουσείων στην εποχή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση στην επικοινωνιακή στρατηγική και στις νέες τεχνολογίες, στο πεδίο των πολιτιστικών οργανισμών. Δίνονται, επιγραμματικά, τα βασικά θεωρητικά στοιχεία της στρατηγικής της επικοινωνίας στους πολιτιστικούς οργανισμούς, αλλά και της ολοένα αυξανόμενης χρηστικότητας και χρησιμότητας των νέων τεχνολογιών στην υπηρεσία των πολιτιστικών οργανισμών. Επίσης, δίνονται και ορισμένες περιπτώσεις «Καλών Πρακτικών» μουσείων παγκοσμίως όπου έχουν υιοθετήσει – επιτυχώς – τις νέες τεχνολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία ως μέρος της προβολής και της επικοινωνιακής στρατηγικής τους. Στο πρακτικό σκέλος της μελέτης περιγράφεται και αναλύεται η στρατηγική επικοινωνίας που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το The Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης. Παράλληλα, αναλύεται και το νέο «ψηφιακό προφίλ» του ΜΕΤ και πιο συγκεκριμένα, περιγράφονται τα ψηφιακά εργαλεία που σχεδιάζονται και χρησιμοποιούνται από τους υπευθύνους, στην «υπηρεσία» της επικοινωνιακής στρατηγικής και γενικότερα της αποστολής του μουσείου. Εν συνεχεία, με βάση τα στοιχεία που παρατέθηκαν επιχειρήθηκε μια κριτική προσέγγιση της «εικόνας» του ΜΕΤ, προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, σχετικά με το πώς λειτουργεί η επικοινωνιακή στρατηγική ενός πολιτιστικού οργανισμού, στην ψηφιακή εποχή της οικονομικής κρίσης. Το συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι, η υλοποιούμενη επικοινωνιακή στρατηγική σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακά εργαλεία, «ψηφιακό προφίλ» κλπ) συνέβαλλαν στο να πετύχει το ΜΕΤ την αποστολή του, που είναι να «ανοίξει» τις πύλες του σε ένα πολυδιάστατο και παγκόσμιο κοινό και να μοιραστεί τον τεράστιο πολιτισμικό πλούτο του, μαζί του. Όμως, ο συνδυασμός αυτός αυτοτελώς, δεν αποδεικνύεται – προς το παρόν τουλάχιστον – ικανός να βοηθήσει το μουσείο να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις οικονομικές προκλήσεις που το «απειλούν».
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑ_ΔΕ.pdf2.39 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.