Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36205
Title: Η συμβολή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην ανάπτυξη των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού στον τουριστικό τομέα. Μελέτη περίπτωσης: Τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης ΙΕΚ ειδικότητας Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Authors: Κοβούση, Χαραλαμπία
Advisor: Διονυσοπούλου, Παναγιώτα
Keywords: Η συμβολή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην ανάπτυξη των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού στον τουριστικό τομέα.
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι απόλυτα καθοριστικός, εφόσον οι εντυπώσεις των πελατών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις ικανότητες, δεξιότητες, την διάθεση αλλά και την συμπεριφορά του υπαλλήλου. Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών με σκοπό την ικανοποίηση των πελατών είναι σήμερα ένα από τα ζητούμενα των τουριστικών επιχειρήσεων. Το αποτέλεσμα της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι προϊόν μιας διαδραστικής επικοινωνίας των πελατών και του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης. Η πρόοδος και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ξεκινά από την γνώση και την καινοτομία, από τη φιλοδοξία και τον σχεδιασμό του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζονται στις τουριστικές επιχειρήσεις. Η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών επομένως επιτυγχάνεται μέσα από την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Τα προσόντα αποκτούνται συνήθως μέσα από ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Επομένως, σημαντικό ρόλο για την απόκτηση αλλά και την βελτίωση των προσόντων των υπαλλήλων που απασχολούνται στις υπηρεσίες του τουρισμού, είναι τα προγράμματα, αρχικής αλλά και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης. Με τον τρόπο αυτό αυξάνονται οι πιθανότητες παροχής ποιοτικών υπηρεσιών από τους εκπαιδευμένους εργαζόμενους, τις οποίες θα δέχεται ο πελάτης - τουρίστας, θα είναι ευχαριστημένος και θα καταστεί μεταδότης θετικής εμπειρίας. Η εργασία έχει σκοπό να καταγράψει, να παρουσιάσει και να αναλύσει την έννοια της ποιότητας στις υπηρεσίες του τουρισμού μέσα από την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού . Είναι γνωστό ότι η ποιότητα στον τουρισμό χαρακτηρίζεται από δύο παράγοντες. Από τις υποδομές και από προσφερόμενες υπηρεσίες. Πρωτεύοντα ρόλο και το πλέον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον τουρισμό, κατέχουν οι ποιοτικές προσφερόμενες υπηρεσίες, δεδομένου ότι είναι υπηρεσίες που προσφέρονται πρόσωπο με πρόσωπο, είναι αυτές που θα ευχαριστήσουν ή θα δυσαρεστήσουν τον τουρίστα (εγχώριο ή αλλοδαπό). Είναι αυτές που θα προσελκύσουν τον ίδιο ή και άλλους επισκέπτες ή θα τους απομακρύνουν από τα τουριστικά καταλύματα ή και την χώρα. Η εκπαίδευση και η κατάρτιση αποτελούν σημαντική παράμετρο που απαιτούνται για να αντιμετωπισθούν οι οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις και κυρίως στις τουριστικές μονάδες. Για να παραμείνουν ανταγωνιστικές χρειάζονται ένα υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό. Το ερώτημα αν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα σπουδών της ειδικότητας Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων και Μονάδων Φιλοξενίας , ανταποκρίνονται με τις ανάγκες της αγοράς, καθώς και η συμβολή τους στην ανάπτυξη των προσόντων των αποφοίτων κατά την απασχόλησή τους στον τουριστικό τομέα
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLOMATIKI_KOVOUSSI.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.