Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36194
Title: Διδασκαλία βασικών εννοιών Φυσικής και Χημείας με τη χρήση πολυμεσικού διαδραστικού υλικού και ΤΠΕ, στις τάξεις Β΄ και Γ΄ ΕΠΑΛ.
Authors: Γκιρκίζας, Δημήτριος
Advisor: Δαλακώστα, Κωνσταντίνα
Keywords: Φυσικές Επιστήμες - Science;Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση - Technical Education;ΤΠΕ - ICT;ΕΠΑΛ - EPAL;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - 11th and 12th grade;Πολυμεσικό Υλικό - Multimedia Applications
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Στις σύγχρονες κοινωνίες οι Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ) και η Τεχνολογία διαδραματίζουν αυξανόμενα σημαντικό ρόλο, συνεπώς, είναι αναγκαία η οικοδόμηση βασικών επιστημονικών γνώσεων και η ανάπτυξη ανάλογων ικανοτήτων οι οποίες θα επιτρέπουν στους μαθητές να αντιμετωπίζουν με αποτελεσματικότητα θέματα της καθημερινότητας και να συμμετέχουν στην κοινωνία ως ενεργοί πολίτες. Βασικό αρωγό σε αυτή τη διαδικασία αποτελούν οι παιδαγωγικές δυνατότητες των ΤΠΕ, των οποίων η χρήση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία. Κι ενώ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η εφαρμογή των ΦΕ με τη χρήση των ΤΠΕ προχωρά με σταθερά βήματα, είναι άγνωστο το πώς αυτές εφαρμόζονται στο κομμάτι της δευτεροβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης εφόσον οι ερευνητικές εργασίες που έχουν δημοσιευτεί σχετικά με το θέμα αυτό είναι λίγες. Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα θέλει να συμβάλλει η έρευνα που παρουσιάζεται στην παρούσα διπλωματική εργασία, διερευνώντας τη συμβολή των ΤΠΕ στην αφομοίωση συγκεκριμένων εννοιών της Φυσικής και της Χημείας από μαθητές, που φοιτούν σε ΕΠΑ.Λ. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού έγινε επιλογή εννοιών από τα μαθήματα Φυσικής της Β΄ τάξης και Χημείας της Γ΄ τάξης, από την διδακτέα ύλη του προγράμματος σπουδών των ΕΠΑΛ, και παρουσιάστηκαν αλλά και διδάχτηκαν σε δύο διαφορετικές ομάδες μαθητών του ΕΠΑΛ διαφόρων ειδικοτήτων, ακολουθώντας διαφορετική διδακτική μεθοδολογία από τον ερευνητή. Στη μια ομάδα μαθητών η παρουσίαση έγινε με την κλασική παραδοσιακή μέθοδο του πίνακα και του μαρκαδόρου, ενώ στη δεύτερη ομάδα, με τη χρήση ΤΠΕ κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους στην τάξη. Προκειμένω να γίνει συγκριτική αποτίμηση των ωφελειών των ΤΠΕ, κατασκευάστηκαν με τη χρήση κατάλληλου πολυμεσικού περιβάλλοντος γνωσιακά ερωτηματολόγια («ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΑ») σχετικά με την ύλη της Φυσικής και της Χημείας, που επιλέχθηκε για την έρευνα, και τα οποία συμπληρώθηκαν από τους μαθητές που συμμετείχαν στην ΤΠΕ διδασκαλία με τη χρήση υπολογιστικών συστημάτων. Οι επιδόσεις των μαθητών στα «ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΑ» ερωτηματολόγια συγκρίθηκαν με τις επιδόσεις της άλλης ομάδας μαθητών στην οποία η διδασκαλία έγινε με τον παραδοσιακό τρόπο, και η αξιολόγηση έγινε με ερωτηματολόγια τυπωμένα σε χαρτί , τα οποία συμπληρώθηκαν με τη χρήση στυλό. Η συγκριτική μελέτη των αποτελεσμάτων των δύο ερωτηματολογίων της έρευνας δείχνει μια ουδέτερη έως ελαφριά αδιάφορη στάση των μαθητών του ΕΠΑΛ στις νέες τεχνολογίες που μένει να ερευνηθεί περαιτέρω.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mde_dGkirkizas_Science_ICT_EPAL_vf6.pdfΜεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία4.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.