Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36185
Title: Η γνωστική - γνωσιακή λειτουργία ως παράγοντας προώθησης των κινήτρων στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Authors: Λιόλιου, Ιωάννα
Advisor: Theisen, Joachim
Keywords: Γνωστική-Γνωσιακή Λειτουργία Kognition;Κίνητρο Motivation;Συμπεριφορισμός Behaviorismus;Γνωστική Θεωρία Μάθησης Kognitivismus;Εποικοδομητισμός Konstruktivismus;Εργασία Πρότζεκτ Projektarbeit
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στη σημερινή κοινωνία, η οποία χαρακτηρίζεται και ως κοινωνία της πληροφόρησης, οι απαιτήσεις για διαρκώς αυξανόμενη γνώση είναι υψηλές. Η απόκτηση γνώσης είναι μια διαδικασία ιδιαίτερα κοπιαστική. Για το λόγο αυτό πρέπει ο μαθητής να είναι σε θέση να κατανοήσει την αξία της ήδη υπάρχουσας γνώσης αλλά και των εμπειριών του και μέσω των γνωστικών- γνωσιακών ικανοτήτων και δεξιοτήτων που διαθέτει, να τις χρησιμοποιήσει με τον ανάλογο τρόπο, έτσι ώστε να διευκολύνει, όσο αυτό είναι εφικτό, τη διαδικασία της μάθησης και έτσι να την κάνει πιο αποτελεσματική. Αυτό θα επιφέρει και τη δημιουργία εσωτερικών κινήτρων. Για το λόγο αυτό διαπραγματεύεται η παρούσα εργασία τη διαδικασία απόκτησης γνώσης και τη συμβολή της στην προώθηση της δημιουργίας εσωτερικών κινήτρων στο μάθημα της γερμανικής γλώσσας. Στόχος της εργασίας αυτής είναι στο πλαίσιο μιας εργασίας πρότζεκτ να ενεργοποιηθούν μέσω των γνωστικών - γνωσιακών διαδικασιών θετικά κίνητρα στους μαθητές προς την επικοινωνία μέσω του γραπτού λόγου. Σκοπός του σημερινού ξενόγλωσσου μαθήματος είναι η επιτυχής επικοινωνία μέσω της γλώσσας - στόχου. Για το λόγο αυτό , στο πλαίσιο του προσδιορισμού του όρου „ Μάθηση“ γίνεται αναφορά στα κίνητρα αλλά και στις γνωστικές διαδικασίες που την υποστηρίζουν. Μέσω της παρουσίασης των βασικών χαρακτηριστικών του Συμπεριφορισμού, της Γνωστικής θεωρίας μάθησης και του Εποικοδομητισμού αποσαφηνίζεται η σημασία των γνωστικών - γνωσιακών διαδικασιών στις διάφορες μεθόδους μάθησης και έτσι προσδιορίζεται και η θέση του μαθητή στο σημερινό μαθησιακό περιβάλλον. Σύμφωνα με τη Διδακτική των ξένων γλωσσών, η οποία υποστηρίζει την επικοινωνία, βρίσκεται ο μαθητής στο επίκεντρο του μαθήματος, το οποίο βασίζεται στη θεωρία του Εποικοδομητισμού. Ο εστιασμός της προσοχής στο μαθητή και στις δικές του προσωπικές ανάγκες καθιστά αναγκαία τη δημιουργία εσωτερικών κινήτρων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί και με τη βοήθεια των γνωστικών γνωσιακών διαδικασιών. Για το λόγο αυτό καταγράφονται και εξηγούνται και οι στρατηγικές μάθησης ως συνειδητές γνωστικές διαδικασίες. Ο ρόλος της γνωστικής - γνωσιακής διαδικασίας και η επίδραση αυτής στη δημιουργία θετικών κινήτρων γίνονται αντικείμενα παρατήρησης μιας εργασίας πρότζεκτ, στη διάρκεια της οποίας οι μαθητές καλούνται να αντιμετωπίσουν επιτυχώς μια περίπλοκη κατάσταση στην ξένη γλώσσα με τη βοήθεια των γνώσεων και των εμπειριών τους. Η εργασία κλείνει με την καταγραφή των συμπερασμάτων.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ioanna Lioliou.pdf1.59 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.