Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36184
Title: Η ΚΟΥΚΛΑ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΕΑΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Authors: ΜΠΕΘΑΝΗ, ΘΕΟΔΩΡΑ
Advisor: ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ
Keywords: κούκλα, δεξιότητες παραγωγής και κατανόησης προφορικού λόγου, συμβολικό παιχνίδι, νεαροί μαθητές;puppets, oracy skills, symbolic play, young learners
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης της ενσωμάτωσης της κούκλας ως εργαλείο διδασκαλίας, στην ανάπτυξη των προφορικών δεξιοτήτων των νεαρών μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα θα ερευνήσει το βαθμό κατά τον οποίο προωθείται η γλώσσα – στόχος, τη συχνότητα κατά την οποία οι δάσκαλοι ενσωματώνουν κούκλες στη διδασκαλία τους, την επίδραση των σχεδιαζόμενων δραστηριοτήτων στο κίνητρο για μάθηση και στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των νεαρών μαθητών. Επιπρόσθετα, θα εξετάσει πως η χρήση της κούκλας έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε μια πιο αποτελεσματική ανάπτυξη των προφορικών δεξιοτήτων των νεαρών μαθητών. Προς το σκοπό αυτό, η εν λόγω έρευνα αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το εμπειρικό. Στο πρώτο μέρος, διερευνάται η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στην παιδική ηλικία στην περιοχή της Ευρώπης. Εξετάζεται η συσχέτιση των θεωριών εκμάθησης που επηρεάζουν και ενημερώνουν τις πρακτικές διδασκαλίας μαζί με την επικοινωνιακή προσέγγιση αυτών. Το δεύτερο μέρος παρέχει πληροφορίες αναφορικά με την υλοποίηση της έρευνας και το πώς τα στοιχεία αυτής έχουν συγκεντρωθεί, παρουσιαστεί και ερμηνευτεί. Η ερευνητική μεθοδολογία που έχει ακολουθηθεί στην παρούσα μελέτη περιέχει τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά στοιχεία. Η εργασία έχει σχεδιαστεί και εκπονηθεί με νεαρούς μαθητές ηλικίας μεταξύ οκτώ και δέκα ετών σε τάξη ιδιωτικού φροντιστηρίου ξένων γλωσσών. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και διαμοιράστηκε προς δασκάλους δημοσίων αλλά και ιδιωτικών σχολείων ερωτηματολόγιο ενώ ταυτόχρονα λήφθηκαν και συνεντεύξεις από ορισμένους δασκάλους έτσι ώστε να συσχετιστούν τα ευρήματα που προέρχονται από τα ποσοτικά δεδομένα. Το πλαίσιο των δραστηριοτήτων σχεδιάστηκε και εμπλουτίστηκε με τη χρήση κούκλας ως το κύριο εργαλείο εκμάθησης. Οι δραστηριότητες αναπτύχθηκαν και ενισχύθηκαν με το στοιχείο του παιχνιδιού, το οποίο χαρακτηρίζει τους νεαρούς μαθητές. Παρατηρήσεις και διαπιστώσεις κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας με κούκλα καθώς επίσης και ερωτηματολόγια προς τους μαθητές χρησιμοποιήθηκαν ώστε να συνεισφέρουν στην εγκυρότητα των ευρημάτων. Η παρουσίαση και ερμηνεία των ληφθέντων στοιχείων οδηγούν στο συμπέρασμα πως η κούκλα μπορεί να θεωρηθεί ως κίνητρο που θα οδηγήσει όχι μόνο στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων προφορικού λόγου των νεαρών μαθητών αλλά και στην παρακίνηση αυτών για μάθηση, να τους εμπλέξει στη διαδικασία εκμάθησης και να προετοιμάσει το έδαφος για μια πιο συχνή χρήση της γλώσσας – στόχου. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμα στους δασκάλους Αγγλικής γλώσσας νεαρών μαθητών. Αρκετά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι τα εν λόγω αποτελέσματα έριξαν φως στον ανεξερεύνητο τομέα της διδακτικής της Αγγλικής με τη χρήση κούκλας στην Ελλάδα.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΕΘΑΝΗ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΑΠ 2017.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.