Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36181
Title: Αξιολόγηση των προγραμμάτων των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων του δήμου Πύργου: Μια μεικτή προσέγγιση
Authors: Μαρίτσας, Αντώνιος
Advisor: Βασιλόπουλος, Στέφανος
Keywords: Αξιολόγηση;Evaluation;Διά Βίου Μάθηση;Lifelong Learning;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult Education;Κέντρα Διά Βίου Μάθησης;Lifelong Learning Centers
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Στη σημερινή κοινωνία, η αξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας του συνόλου των τομέων οργανωμένης έκφρασής της. Η εκπαίδευση δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σε αυτό. Με δεδομένη, μάλιστα, τη δημοσιονομική κρίση στην οποία έχει εισέλθει η Ελλάδα, η αξιολόγηση καλείται να διαδραματίσει έναν ουσιαστικό ρόλο από τη στιγμή που δεν υπάρχει η «πολυτέλεια» διάθεσης πόρων σε προγράμματα αμφιβόλου ποιότητας και αξίας. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί την αξιολόγηση των προγραμμάτων του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης του δήμου Πύργου που υλοποιήθηκαν την περίοδο Ιανουάριος 2014 – Ιανουάριος 2016. Στην έρευνα συμμετείχαν 123 εκπαιδευόμενοι, 11 εκπαιδευτές και 2 στελέχη του κέντρου, οι οποίοι εξέφρασαν τις απόψεις τους για διάφορες πτυχές των προγραμμάτων όπως η οργάνωση και η διοικητική υποστήριξη, το εκπαιδευτικό υλικό, οι εκπαιδευτές, οι εκπαιδευόμενοι, τα εποπτικά μέσα και ο εργαστηριακός εξοπλισμός, οι χώροι και η υποδομή του κέντρου ενώ παράλληλα διατύπωσαν προτάσεις για τη βελτίωση αντίστοιχων μελλοντικών προγραμμάτων. Η εργασία βασίστηκε στο μοντέλο αξιολόγησης Context Input Process Product (CIPP), που έχει χρησιμοποιηθεί σε πληθώρα αξιολογήσεων προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων ενώ εργαλεία συλλογής δεδομένων αποτέλεσαν το ερωτηματολόγιο και η ημιδομημένη συνέντευξη. Η ανάλυση των δεδομένων κατέδειξε την επιτυχία των προγραμμάτων, αφού σε ποσοστό άνω του 90%, οι εκπαιδευόμενοι δήλωσαν ικανοποιημένοι από τη συμμετοχή τους ενώ και οι εκπαιδευτές και τα στελέχη επισήμαναν ότι τα προγράμματα ωφέλησαν σε πολλά επίπεδα τους συμμετέχοντες, όπως στην αύξηση γνώσεων, την ενίσχυση δεξιοτήτων ενώ συνετέλεσαν στην ψυχολογική διέξοδο από τα καθημερινά προβλήματα. Καταλυτικό παράγοντα για την επιτυχία αυτή αποτέλεσε η προσπάθεια των στελεχών και των εκπαιδευτών, που λειτούργησαν ως φίλτρα των δυσλειτουργιών που παρουσιάστηκαν. Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν ήταν η απουσία θεματολογίας και εκπαιδευτικού υλικού για έναν αριθμό προγραμμάτων και για ορισμένη χρονική περίοδο, η παλαιότητα του εργαστηριακού εξοπλισμού καθώς και η έλλειψη υποδομών στα προγράμματα που υλοποιήθηκαν εκτός του κτιρίου του κέντρου. Αναφέρθηκαν, επίσης, οργανωτικά ζητήματα και δυσκολίες που προέκυψαν από τη συνεργασία με την ομάδα έργου.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αντώνης Μαρίτσας.pdfΔιπλωματική Εργασία3.48 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.