Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36180
Title: Υπηρεσιακή εκπαίδευση των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Ασύλου: εργαλειακή μάθηση ή μετασχηματιστική εμπειρία;
Authors: Μπούτου, Ευφροσύνη
Advisor: KEΔΡΑΚΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ
Keywords: Υπηρεσία Ασύλου;ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση;μετασχηματίζουσα μάθηση;εργαλειακή μάθηση
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Το θέμα της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των εργαζόμενων της Υπηρεσίας Ασύλου του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής σχετικά με τον ρόλο της υπηρεσιακής τους εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της παρούσας εμπειρικής έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων εργαζομένων της Υπηρεσίας Ασύλου σχετικά με την εργαλειακή ή μετασχηματιστική αξία της υπηρεσιακής τους εκπαίδευσης. Η εξέταση του συγκεκριμένου θέματος κρίθηκε σκόπιμη διότι, σύμφωνα με μελετητές του πεδίου, η εκπαίδευση του προσωπικού σε ένα οργανισμό θεωρείται σημαντική για την απόδοση του οργανισμού συνολικά αλλά και για την ανάπτυξη των ικανοτήτων του προσωπικού σε ατομικό επίπεδο. Επιπλέον, τα σχετικά με το θέμα ερευνητικά δεδομένα φαίνεται να είναι περιορισμένα, αφού πρόκειται για μια νεοσύστατη δημόσια υπηρεσία με αντικείμενο τη διαχείριση αιτημάτων διεθνούς προστασίας υπηκόων τρίτων χωρών, ένα μείζον ζήτημα στην ελληνική και ευρωπαϊκή σφαίρα υπό τις τρέχουσες εξελίξεις και τις πρωτοφανείς μεταναστευτικές ροές των τελευταίων ετών. Για την παρούσα έρευνα επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση με εργαλείο έρευνας την ατομική ημιδομημένη συνέντευξη. Οι συνεντεύξεις διενεργήθηκαν στην Αθήνα με τη συμμετοχή δέκα (10) εργαζόμενων της Υπηρεσίας Ασύλου, οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται από τον οργανισμό. Η έρευνα εγγράφεται στο επιστημονικό πεδίο της Εκπαίδευσης Eνηλίκων. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε η έρευνα, προέκυψε από τη μελέτη πηγών ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας σχετικά με το θέμα και στηρίχθηκε κυρίως σε ερευνητικές μελέτες για την μετασχηματίζουσα μάθηση, την οργανωσιακή μάθηση και τη μάθηση στο χώρο εργασίας. Tα κύρια ευρήματα της έρευνας φαίνεται να επιβεβαιώνoυν την εργαλειακή αξία της εκπαίδευσης, αφού διαπιστώνεται ότι οι εργαζόμενοι απέκτησαν μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες, ώστε να εκτελούν με επάρκεια τα εργασιακά τους καθήκοντα. Από την άλλη πλευρά, δεν φαίνεται να προκύπτει η μετασχηματιστική αξία του προγράμματος εκπαίδευσης. Αναδεικνύεται ωστόσο η συμβολή της εμπειρίας πάνω στο εργασιακό αντικείμενο, ως παράγοντας αλλαγής απόψεων και τρόπου σκέψης των εργαζομένων, που ενδεχομένως να συμβάλλει στο μετασχηματισμό θεωρήσεων τους. Επιπλέον, φαίνεται να αναγνωρίζεται η αξία της επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικότητας στο χώρο εργασίας, καθώς και ο υποστηρικτικός ρόλος των εκπαιδευτών στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Τα ευρήματα του παρόντος ερευνητικού σχεδίου θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελέσουν αφορμή για περαιτέρω κριτική εξέταση του τρόπου ανάπτυξης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, αφού πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στις περισσότερες αντίστοιχες υπηρεσίες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, ίσως η παρούσα ερευνητική εργασία να συμβάλλει στο μερίδιο που της αναλογεί, στην περαιτέρω διερεύνηση της πτυχής του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων που σχετίζεται με τη μάθηση μέσα σε οργανισμούς με ανάλογο προφίλ. Λέξεις – Κλειδιά : Υπηρεσία Ασύλου, ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση, μετασχηματίζουσα μάθηση, εργαλειακή μάθηση
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ - ΜΠΟΥΤΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.