Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36173
Title: Πολιτιστικές μονάδες και μη προνομιούχοι νέοι: Η περίπτωση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας» του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία
Authors: Χρόνης, Χρήστος
Advisor: Μάσχα, Εύχαρις
Keywords: πολιτισμός;ένταξη;εκπαίδευση;Ίδρυμα της Βουλής;έφηβοι;culture;inclusion;education;Hellenic Parliament Foundation;young adults 
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναλύει την ενταξιακή πολιτική του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, όπως αυτή χαράσσεται και ασκείται μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας». Σκοπός της εργασίας μας είναι να εξετάσει το πρόγραμμα και μέσα από αυτό τις προσπάθειες του Ιδρύματος της Βουλής, να μεταλαμπαδεύσει σε μη προνομιούχους νέους βασικές αρχές του πολιτισμού μας και ειδικότερα της δημοκρατίας. Ταυτόχρονα, επιδιώκουμε την αξιολόγηση του προγράμματος και την διαμόρφωση βασικών κατευθυντήριων- προτάσεων για τη διαμόρφωση ενός πλαισίου χάραξης προγραμμάτων με παρόμοιους στόχους. Κατ’ αρχάς σκιαγραφείται το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας. Εξετάζονται οι κύριες εκπαιδευτικές θεωρίες και ο τρόπος με τον οποίο αυτές ενσωματώνονται και επηρεάζουν την εκπαίδευση στο πλαίσιο των πολιτιστικών οργανισμών. Ειδικότερα ο ρόλος των πολιτιστικών οργανισμών προς την κατεύθυνση της ένταξης εξετάζεται τόσο από θεωρητική σκοπιά, όσο και μέσα από παραδείγματα δράσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στον εξωτερικό. Στη συνέχεια εξετάζεται η περίπτωση του Ιδρύματος της Βουλής, το οποίο συμβάλλει με τις πολύπλευρες δράσεις που αναπτύσσει τόσο στον τομέα του πολιτισμού όσο και στον τομέα της κοινωνικής ένταξης. Ως παράδειγμα παρουσιάζεται και εξετάζεται αναλυτικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας» και οι ποικίλες δράσεις που υλοποιούνται κατά τη διάρκεια του. Eξετάζονται επίσης τα εκπαιδευτικά προγράμματα άλλων Κοινοβουλίων και συγκεκριμένα του Ευρωπαϊκού και του Βρετανικού. Στα συμπεράσματα τονίζεται η πρωτοτυπία του προγράμματος με έμφαση στους τρόπους με τους οποίους αυτό μπορεί να συμβάλλει στην κοινωνική και εκπαιδευτική ένταξη των εφήβων μαθητών. Τέλος, επιχειρείται αξιολόγηση του προγράμματος, παρουσιάζονται τα θετικά και αρνητικά του σημεία και γίνονται προτάσεις σχετικά με τη διαμόρφωση βασικών κατευθύνσεων προγραμμάτων παρόμοιας στόχευσης. .
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomatiki_chronis.pdfΔιπλωματική εργασία1.73 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.