Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠολάτογλου, Χαρίτων-
dc.contributor.authorΣιτσανλής, Ηλίας-
dc.date.accessioned2017-10-11T08:56:33Z-
dc.date.available2017-10-11T08:56:33Z-
dc.date.issued2017-09-30-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/36167-
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποτελείται από τρία μέρη και πραγμα-τεύεται την διδασκαλία των φαινομένων Οπτικής κάνοντας χρήση προσο-μοιώσεων. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια εισαγωγή για τις ΤΠΕ και την χρησιμότητά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, τις κατηγορίες λογισμικών και των λογισμικών των φυσικών επιστημών, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης προσομοιώσεων στην διδασκαλία της Φυσικής. Το δεύτερο μέρος πραγματεύεται την Οπτική, αρχικά παρουσιάζεται μια ιστορική διαδρομή των θεωριών της Οπτικής από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και στην συνέχεια τα κυριότερα φαινόμενα της Οπτικής από την πλευρά των διαφόρων θεωριών που κατά καιρούς αναπτύχθηκαν κάνοντας χρήση προ-σομοιώσεων. Όσο καλό και αν είναι ένα λογισμικό από μόνο του δεν είναι ικανό να προωθήσει την μάθηση, οι μαθητές θα πρέπει να καθοδηγηθούν με κατάλληλες διδακτικές μεθόδους για να επιτευχθεί η μάθηση. Οι μέθοδοι διδασκαλίας που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν και όλα τα στοιχεία που χρειάζονται περιγράφονται με σενάρια. Το τρίτο μέρος της εργασίας αποτελείται από τρία σενάρια στηριζόμενα σε προσομοιώσεις για την διδασκαλία των εννοιών της Φυσικής. Τα δύο πρώτα σενάρια αναφέρονται στην ανά-κλαση και στην διάθλαση. Το πρώτο στηρίζεται στην ερμηνεία των παραπά-νω εννοιών με την κλασική Φυσική και είναι συμβατό με το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου ενώ το δεύτερο δρομολογεί έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης των φαινομένων αυτών, με την χρήση της Κβαντικής Ηλεκτροδυναμικής (QED). Το τρίτο σενάριο αναφέρεται στο Ουράνιο τόξο, ένα καθημερινό φαινόμενο που συνδυάζει πολλές βασικές έννοιες της Οπτικής και αποτελεί ένα ενδιαφέρον θέμα για όλους τους μαθητές ανεξάρτητα τον κλάδο που ακολουθούν.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.subjectΠροσομοιώσεις Φυσικήςel_GR
dc.subjectPhysics Simulationsel_GR
dc.subjectΠροσομοιώσεις Οπτικήςel_GR
dc.subjectOptical Simulationsel_GR
dc.subjectQEDel_GR
dc.subjectQEDel_GR
dc.subjectΑνάκλασηel_GR
dc.subjectReflectionel_GR
dc.subjectΔιάθλασηel_GR
dc.subjectRefractionel_GR
dc.subjectΣενάριαel_GR
dc.subjectScenariosel_GR
dc.titleΠροσομοιώσεις για τη μελέτη φαινομένων Οπτικής για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδεςel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel_GR
dc.title.titlelatinSimulations to study Optical phenomena for all levels of educationel_GR
dc.description.abstractlatinThis diploma thesis consists of three parts, discusses the optical phenom-ena and specifically how these can be taught by using simulations. At the first part there is an introduction about ICT and the utility of these in the educational process. The introduction continues with the categories of software and software for sciences and the advantages and disadvantages of using simulations in the process of teaching Physics. The second part of the diploma thesis discusses the Optics. Initially, a historical recursion of the theories of Optics since antiquity until the present, is presented and in the sequel the most major phenomena of Optics from the point of view of various theories that were developed from time to time are presented by using simulations. No matter how exceptional a software is, it has not the ability of promoting the learning by itself. Students should be guided through appropriate teaching methods to achieve learning. All the teach-ing methods and the needed features that should be used are described in a scenario. The third part of the diploma thesis consists of three scenari-os, based on simulations, whose aim is to teach concepts of Physics. The first two scenarios refer to reflection and diffraction. One scenario of them, is based on the interpretation of the above concepts with classical Physics that is compatible with the Lyceum's curriculum and the other scenario has a completely different way of approaching these phenomena, which is by quantum electrodynamics (QED). The third scenario refers to Rainbow an everyday theme that combines many basic concepts of Optics and is an interesting subject for all students regardless of the field they are specializedel_GR
dc.bibliography.number24el_GR
dc.audienceΜεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών των Φυσικών Επιστημών /ΚΦΕ51el_GR
dc.coverage.pages143el_GR
dc.coverage.references28el_GR
dc.coverage.appendixes0el_GR
dc.description.otherΠεριέχει : πίνακες, διαγράμματα, εικόνεςel_GR
dc.contributor.advisor1Τσιριγώτης, Απόστολος-
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomaSitsanlis.pdf
  Restricted Access
Κυρίως άρθρο3.63 MBUnknownView/Open
opticsSimulatios.zip
  Restricted Access
Συμπιεσμένος φάκελος με τις προσομοιώσεις10.68 MBΣυμπιεσμένος φάκελος (zip)View/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.