Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36164
Title: Η συμβολή των κινουμένων σχεδίων και κόμικς στη μαθησιακή διεργασία, με χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Authors: Γκότση, Γλυκερία
Advisor: Κορακάκης, Γεώργιος
Keywords: Κινούμενα σχέδια-κόμικς, ΤΠΕ στην εκπαίδευση, Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων, Φωτόδεντρο;Cartoons-comics, ICT in education, Panhellenic Repository of Learning Objects, Photodentro
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η επέκταση των ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών) στο χώρο της εκπαίδευσης, έφερε νέες μεθόδους και πρακτικές στη διδασκαλία. Μια από αυτές είναι και τα κινούμενα σχέδια-κόμικς. Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε για να μελετήσει τη συμβολή των κινουμένων σχεδίων στη διδασκαλία εννοιών των Θεωρητικών και Θετικών επιστημών. Αρχικά λοιπόν, γίνεται μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας των κόμικς και της χρήσης τους στην εκπαίδευση και παρουσιάζονται οι δυνατότητες τους ως εκπαιδευτικά εργαλεία. Στην συνέχεια, παρατίθενται κάποια παραδείγματα εκπαιδευτικών πρακτικών αξιοποίησης των κινουμένων σχεδίων-κόμικς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Επίσης, εξετάζεται ο ρόλος και οι τρόποι εμπλοκής, των εκπαιδευτικών και μαθητών στη διδασκαλία, με την συμβολή των κινουμένων σχεδίων-κόμικς. Ακολούθως, παρουσιάζονται παραδείγματα ψηφιακών κόμικς για τη διδασκαλία Θεωρητικών και Θετικών επιστημών από το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων αλλά και από άλλους εκπαιδευτικούς ιστότοπους ενώ, γίνεται και σύντομη αναφορά σε παραδείγματα εφαρμογών δημιουργίας ψηφιακών κόμικς και animations για τη μαθησιακή διδασκαλία. Ακολουθεί εμπειρική-πειραματική έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίου που εξετάζει τρία παραδείγματα εφαρμογών κινουμένων σχεδίων-κόμικς για τη διδασκαλία του μαθήματος της Χημείας. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από Χημικούς Εκπαιδευτικούς, που αξιολογούν τις συγκεκριμένες εφαρμογές κινουμένων σχεδίων-κόμικς ως προς τα χαρακτηριστικά τους, τα κριτήρια παρουσίασης τους, το περιεχόμενο και τη διδακτική τους πλευρά. Τα συμπεράσματα από τη βιβλιογραφική και την εμπειρική έρευνα καταδεικνύουν τη σπουδαιότητα χρήσης των κινουμένων σχεδίων-κόμικς στη μαθησιακή διαδικασία, με χρήση ΤΠΕ, όταν αυτά είναι σχεδιασμένα κατά τέτοιον τρόπο ώστε να πληρούν συγκεκριμένες παιδαγωγικές προϋποθέσεις και να χρησιμοποιούνται ως συμπληρωματικό μέσω διδασκαλίας.
Appears in Collections:ΓΤΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GTP_GOTSI.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής8.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.