Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36139
Title: ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ. ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ.
Authors: Ζιάκα, Ευγενία
Advisor: Παναρέτου, Ελένη
Keywords: γλωσσική ικανότητα;επικοινωνιακή ικανότητα;ακαδημαϊκές ικανότητες;γλωσσική διδασκαλία;σχολικά εγχειρίδια;linguistic competence;communicational competence;learning skills;language teaching;course books
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η γλωσσική κατάκτηση και η απόκτηση των ακαδημαϊκών ικανοτήτων από τα παιδιά είναι δύο διαδικασίες, οι οποίες κατά τα σχολικά χρόνια αλληλεπικαλύπτονται. Αυτή η συνεχής εξέλιξη της γλωσσικής επάρκειας μορφοποιείται μέσα από τα προγράμματα σπουδών και τους διδακτικούς στόχους που τίθενται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια γλωσσικής διδασκαλίας. Παραδοσιακά, η γλωσσική διδασκαλία τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στηρίζεται στη διδασκαλία της γραμματικής και την ενίσχυση της μεταγλωσσικής ικανότητας των μαθητών. Αυτή η συνθήκη έρχεται σε αντίθεση με τις επιταγές και τις εξελίξεις που σημειώνονται στο χώρο της σύγχρονης γλωσσολογίας, η οποία θέτει ως προτεραιότητα την επικοινωνιακή ικανότητα των ομιλητών, με την ταυτόχρονη επαφή και ανάλυση κάθε γλωσσικής ποικιλίας και επικοινωνιακής περίστασης, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στη γλωσσική νόρμα που διδάσκεται στο σχολείο, όμως είναι μέρος της γλωσσικής πραγμάτωσης της γλωσσικής κοινότητας. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις των μαθητών αναφορικά με τη γλωσσική επάρκεια που τους προσφέρουν τόσο τα σχολικά εγχειρίδια όσο και ο τρόπος διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος. Η εργασία απαρτίζεται από τέσσερα μέρη. Στο 1ο μέρος γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των θεωρητικών όρων της γλωσσικής κατάκτησης και της μελέτης της γλώσσας, αναφορικά με την απόκτηση των ακαδημαϊκών ικανοτήτων. Ακόμη, παρουσιάζεται ο ρόλος του προφορικού και του γραπτού λόγου ως μερών της γλωσσικής διδασκαλίας. Στο 2ο μέρος γίνεται μια παρουσίαση της εξέλιξης των εκπαιδευτικών πραγμάτων στην Ελλάδα αναφορικά με τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην εκπαίδευση και συζητούνται τα προγράμματα σπουδών, με ιδιαίτερη έμφαση σε εκείνα των τριών τάξεων του Γυμνασίου. Το 3ο μέρος περιλαμβάνει την παρούσα ερευνητική διαδικασία, που είναι μια ποσοτική έρευνα. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ο σκοπός της παρούσας έρευνας και οι στόχοι, η μεθοδολογία, οι συμμετέχοντες και τα αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας. Το 4ο μέρος περιλαμβάνει τη διατύπωση των συμπερασμάτων που διεξήχθησαν από τα αποτελέσματα της έρευνας αναφορικά με τον ερευνητικό στόχο και τους σκοπούς της παρούσας έρευνας. Τέλος, στον επίλογο γίνεται μια σύνοψη της παρούσας εργασίας και διατυπώνονται προτάσεις αναφορικά με τα αποτελέσματα της έρευνας που σχετίζονται με τις προτασσόμενες βελτιώσεις της έρευνας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία.pdfΚυρίως άρθρο2.23 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.