Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36131
Title: Η επαγγελματική εξουθένωση και ικανοποίηση των συντελεστών εκπαιδευτικών οργανισμών της δευτεροβάθμιας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης
Authors: Ζώτου, Αγγελική
Advisor: Λεβεντάκης, Χαράλαμπος
Keywords: Επαγγελματική εξουθένωση (συναισθηματική εξάντληση, προσωπική επίτευξη και αποπροσωποποίηση) εκπαιδευτικών και Teachers’ professional burnout (emotional exhaustion, personal achievement and depersonalization);Επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών και Teachers’ professional satisfaction;Δημογραφικοί και επαγγελματικοί παράγοντες και Demographic and professional factors;Έλληνες εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Greek teachers of secondary education
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί στις μέρες μας ένα μεγάλο εργασιακό πρόβλημα και κίνδυνο για πολλούς επαγγελματίες που ασχολούνται με την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και σαφώς για τους εκπαιδευτικούς. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης (: τη συναισθηματική εξάντληση, την προσωπική επίτευξη και την αποπροσωποποίηση) των εκπαιδευτικών δημοσίων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τα δημογραφικά και επαγγελματικά τους χαρακτηριστικά και την επίδρασή τους τόσο σε κάθε μία από τις τρεις προαναφερθείσες διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης, όσο και στην εργασιακή τους ικανοποίηση. Για τις ανάγκες υλοποίησης της συγκεκριμένης έρευνας, χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική προσέγγιση και το ερωτηματολόγιο ως μέσο συλλογής ερευνητικών δεδομένων σχετικά με την επαγγελματική εξουθένωση και ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβάνοντας βασικούς δημογραφικούς και επαγγελματικούς παράγοντες που επιδρούν ποικιλοτρόπως και στις συνιστώσες τις επαγγελματικής εξουθένωσης και της εργασιακής ικανοποίησης. Με την αξιοποίηση του στατιστικού προγράμματος SPSS (Statistical Package for Social Sciences) -έκδοση 22.00-, τα ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης αναδεικνύουν ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες που επιδρούν σημαντικά στη βίωση χαμηλών επιπέδων συναισθηματικής εξάντλησης, επίτευξης προσωπικών επιτευγμάτων και αποπροσωποποίησης και υψηλότερων επιπέδων επαγγελματικής ικανοποίησης από την πλευρά των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ τελική υποβληθ Ζώτου Αγγελικής.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας1.95 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.