Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/jspui/handle/repo/36129
Title: ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΟΥ P. FREIRE ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ
Authors: ΓΑΛΑΤΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΙΒΙΑΝ
ΜΠΙΣΜΠΙΓΙΑΝΝΗ, ΜΑΡΙΑ
ΜΠΡΙΝΙΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων
adult education
κριτική παιδαγωγική
critical pedagogy
κριτικός διάλογος
critical dialogue
Πάουλο Φρέιρε
Paulo Freire
ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
Greek as a second language
εκπαίδευση των φυλακών
prison education
Issue Date: 24-Sep-2017
Publisher: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University
Abstract: Στην παρούσα έρευνα εξετάσαμε την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής βασικών στοιχείων της κριτικής παιδαγωγικής του Paulo Freire σε πρόγραμμα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε μία ομάδα ενήλικων εκπαιδευομένων από έξι κρατούμενους αλλοδαπούς του καταστήματος κράτησης Λάρισας. Συλλέξαμε τα δεδομένα μας με ποιοτικές μεθόδους διερεύνησης. Αξιοποιήσαμε τη μέθοδο της συμμετοχικής παρατήρησης με τη χρήση δομημένης φόρμας και των σημειώσεων του εκπαιδευτικού ημερολογίου καθώς και την ομαδική συνέντευξη με τη χρήση ημιδομημένης φόρμας καταγραφής των απαντήσεων. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι όλοι οι αλλοδαποί κρατούμενοι εκπαιδευόμενοι βελτίωσαν τις γλωσσικές τους δεξιότητες ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Επίσης, συμμετείχαν ως ομάδα σε παραγωγικές προσεγγίσεις των βαθύτερων νοημάτων και των σημασιών των ελληνικών λέξεων μέσω του κριτικού διαλόγου. Οι περισσότεροι κρατούμενοι εκπαιδευόμενοι της ομάδας αξιολόγησαν θετικά τη διδακτική μέθοδο που εφαρμόστηκε και η εκπαιδευτική τους εμπειρία συνέβαλε στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους.
URI: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36129
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε.ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΠΙΣΜΠΙΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ.pdf
  Restricted Access
Κυρίως σώμα Διπλωματικής Εργασίας2.07 MBUnknownView/Open Request a copy


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.