Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36128
Title: Αντιλήψεις και διδακτικές πρακτικές των φιλολόγων σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών με δυσλεξία και οι ιδιαίτερες ανάγκες τους για συνεχή επιμόρφωση.
Authors: ΚΕΦΑΛΗ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ, ΗΛΙΑΣ
Keywords: DYSLEXIA;DYSLEXIA
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία βασίστηκε στη συλλογή των απόψεων νέων φιλολόγων, που αφορούν στο θέμα της δυσλεξίας. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε μια προσπάθεια διερεύνησης αν οι φιλόλογοι είναι σε θέση να οριοθετήσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο τι είναι δυσλεξία, περιγράφοντας τις αιτίες και τα συμπτώματα αυτής της ειδικής διαταραχής. Σε δεύτερο στάδιο επιχειρήθηκε να καταγραφούν οι διδακτικές τους πρακτικές απέναντι σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσλεξία ώστε να μαθαίνουν αποτελεσματικά και να μη στιγματίζονται μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Τέλος επιχειρήθηκε να διατυπωθούν απόψεις για περαιτέρω επιμόρφωση που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί ώστε να αποκτήσουν καλύτερα εφόδια και να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα σε αυτό το δύσκολο έργο. Στην ποιοτική αυτή έρευνα που ακολουθήθηκε πήραν μέρος δεκαπέντε (15) νέοι φιλόλογοι με προϋπηρεσία σε περιβάλλον εξατομικευμένης διδασκαλίας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω της διενέργειας ημιδομημένων συνεντεύξεων όπου και διατυπώθηκαν 26 ερωτήσεις, ανοικτού τύπου κυρίως. Στην ανάλυση της έρευνας έχουν αποτυπωθεί αρχικά κάποιες γενικές τάσεις των φιλολόγων για τη σχέση τους με τη δυσλεξία και στη συνέχεια έχουν επισημανθεί κάποιες διαφορές που εντοπίζονται κυρίως στις αντιλήψεις που εξέφρασαν πάνω σε ζητήματα πρακτικών και επιμόρφωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν οι φιλόλογοι είχαν έρθει σε επαφή με τη δυσλεξία και τα χαρακτηριστικά μέσω των οποίων εκδηλώνεται, είτε μέσα από τις σπουδές τους, είτε ερχόμενοι σε επαφή με τους δυσλεκτικούς μαθητές τους. Η πολυαισθητηριακή μέθοδος χαρακτηρίστηκε η προσφορότερη απ’ όλες. Τέλος εξέφρασαν όλοι την ανάγκη τους για περαιτέρω επιμόρφωση μιας και η ήδη υπάρχουσα είναι ελλιπής.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία Κεφαλή Σοφία.pdfΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1.13 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.