Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36127
Title: «ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Ν. ΛΕΣΒΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. ΣΕΡΡΩΝ»
Authors: ΚΟΥΚΟΥΛΑ, ΑΡΙΣΤΕΑ
Advisor: ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗΣ , ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: Μετανάστης, πρόσφυγας, διαφορετικότητα, ξενοφοβία, διαπολιτισμικότητα, εκπαιδευτικός, στάση - άποψη;: immigrant, refugee, diversity, xenophobia, intercultural, educator, opinion- attitude
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Πρωταρχικός σκοπός της διαπολιτισμικής και της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι η εξοικείωση των παιδιών της εκάστοτε φυλής και του εκάστοτε έθνους με το σύνολο όλων των άλλων πολιτισμών, με τους οποίους τα παιδιά έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά. Το μοντέλο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, θα πρέπει να έχει ως σκοπό την στήριξη και την ομαλή ένταξη των ομάδων με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, τη διδαχή της εκτίμησης και όχι απλώς της ανοχής στο διαφορετικό, κατοχυρώνοντας ταυτόχρονα και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. Αρχή του μοντέλου αυτού θα πρέπει να είναι η πίστη της πολιτισμικής ισότητας, και ιδίως η ίση πρόσβαση σε όλα ανεξαρτήτως τα παιδιά η ελεύθερη πρόσβασή τους στα πλαίσια της εκπαιδευτικής πρακτικής. Η καθημερινή σχολική πρακτική θα πρέπει να προάγει την ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων, που να δίνουν τη δυνατότητα στο κάθε παιδί να επικοινωνεί απρόσκοπτα με όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως των όποιων διαφορών τους. Τα τρία βασικά στοιχεία της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής είναι η ισοτιμία των πολιτισμών, η ισοτιμία του μορφωτικού κεφαλαίου ατόμων διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης και η παροχή ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών. Θα πρέπει να σημειωθεί πως, το μοντέλο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης δεν περιορίζεται μόνο στην εκπαίδευση αλλά αναφέρεται και στη νοοτροπία και στην αντίληψη της κοινωνίας, η οποία ανακυκλώνεται και εφαρμόζεται εκ νέου στην εκπαίδευση. Η εφαρμογή του μοντέλου αυτού ιδιαιτέρως στην Ελλάδα εστιάζει κυρίως σε τρεις πληθυσμιακές κατηγορίες μαθητών, των παλιννοστούντων και των αλλοδαπών (μεταναστών και προσφύγων), των Τσιγγάνων, και των Μουσουλμάνων της Θράκης, κατηγορίες οι οποίες περιλαμβάνουν και επιπλέον υποομάδες με διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΑΡΙΣΤΕΑ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΑΡΘΡΟ2.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.