Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36123
Title: Από το ΣΔΕ στο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ˙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Authors: Σταμέλου, Μαρία
Advisor: Βεργίδης, Δημήτριος
Keywords: Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ);Εσπερινό ΕΠΑΛ;Εκπαιδευτική Βιογραφία;Εκπαίδευση Ενηλίκων;εναλλακτικό σχολείο;ενηλικιότητα;Second Chance School (SCS);Evening Vocational Upper Secondary School (E-EPAL);educational biography;adult education;alternative school;adulthood
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο θέμα της μετάβασης ενήλικων σπουδαστών από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στο Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο (Ε-ΕΠΑΛ). Στοχεύοντας στη διερεύνηση της εκπαιδευτικής εμπειρίας ενήλικων σπουδαστών του Ε-ΕΠΑΛ, αποφοιτησάντων από ΣΔΕ, επιλέχθηκε η μέθοδος της «Εκπαιδευτικής Βιογραφίας» ως καταλληλότερη προκειμένου να ανιχνευθούν οι ιδιαίτερες συνθήκες υπό τις οποίες οι εκπαιδευόμενοι βίωσαν τον τρόπο λειτουργίας του ΣΔΕ και του Ε-ΕΠΑΛ αντίστοιχα. Από τις ιστορίες ζωής των οκτώ πληροφορητών, αναδείχθηκαν στοιχεία σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενηλίκων που επιλέγουν να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση φοιτώντας στα ΣΔΕ, τον μετασχηματισμό των πεποιθήσεών τους για τις εκπαιδευτικές διεργασίες μετά τη φοίτηση στο «εναλλακτικό σχολείο τυπικής εκπαίδευσης» και τον προσανατολισμό τους στη συμμετοχή σε τυπικές εκπαιδευτικές δομές. Αναγνωρίζοντας πως η μέθοδος της εκπαιδευτικής βιογραφίας δεν επιτρέπει γενικεύσεις για το σύνολο του πληθυσμού στόχου, στα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη βιογραφική ανάλυση καταγράψαμε: την επίδραση του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος στις εκπαιδευτικές επιλογές των συμμετεχόντων, την αναθεώρηση των απόψεων των συγκεκριμένων αποφοίτων του ΣΔΕ για την αξία της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, την προσαρμογή τους στον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας του Ε-ΕΠΑΛ.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
stamelou_diplwmatikh2017.pdfΔιπλωματική Εργασία2.01 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.