Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαυλινέρη , Παναγιώτα-
dc.contributor.authorΑλμπανάκης, Ευάγγελος-
dc.date.accessioned2017-10-11T08:05:44Z-
dc.date.available2017-10-11T08:05:44Z-
dc.date.issued2017-09-24-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/36119-
dc.description.abstractΣτόχος της έρευνας ήταν η μελέτη του επαγγελματικού άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών ειδικότητας “Μουσικής” της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το ζήτημα ήταν αναγκαίο να διερευνηθεί γιατί δεν υπήρχε αντίστοιχη έρευνα και γιατί στην ειδικότητα αυτή εμπλέκονται ιδιαίτεροι παράγοντες. Τα ερευνητικά ερωτήματα ήταν: οι αιτίες και τα συμπτώματα του επαγγελματικού άγχους, το επίπεδο της επαγγελματικής εξουθένωσης, καθώς και η σχέση με χαρακτηριστικά όπως φύλο, ηλικία, προϋπηρεσία, οικογενειακή κατάσταση, διδακτική εμπειρία, επίπεδο σπουδών, σχέση εργασίας και αριθμό σχολείων διδασκαλίας. Η έρευνα ήταν ποσοτική, με συμπτωματική δειγματοληψία. Το δείγμα ήταν 63 άτομα (22 άνδρες και 41 γυναίκες) που εργάζονταν το σχολικό έτος 2016-17 σε γυμνάσια κυρίως του νομού Θεσσαλονίκης, αλλά και διαφόρων νομών της χώρας. Μέρος του ερωτηματολογίου ήταν το ερωτηματολόγιο μέτρησης της επαγγελματικής εξουθένωσης Mashlach Burnout Inventory – Educators Edition. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το λογισμικό Statistical Package for Social Sciences (SPSS-V.21). Η επαγγελματική εξουθένωση δεν εντοπίζεται σε υψηλό επίπεδο. Υψηλότερη Συναισθηματική Εξάντληση έχουν οι γυναίκες, οι συμμετέχοντες ηλικίας 31-40 ετών και οι διδάσκοντες σε 3 σχολεία. Οι κυριότερες αιτίες πρόκλησης επαγγελματικού άγχους είναι το εκπαιδευτικό σύστημα, οι οικονομικές αποδοχές, οι καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις, η έλλειψη υποστήριξης, ο θόρυβος και το ακατάλληλο περιβάλλον, η πίεση χρόνου για την προετοιμασία εκδηλώσεων, η ελλιπής επιμόρφωση, η ανυπαρξία ή ακαταλληλότητα αίθουσας μουσικής και υλικοτεχνικής υποδομής, ο μεγάλος αριθμός των μαθητών/τριών των τάξεων, η μη αξιοποίηση των προσόντων, η μετακίνηση σε πολλά σχολεία και ο μεγάλος αριθμός τμημάτων. Τα κυριότερα συμπτώματα είναι εξάντληση, πονοκέφαλος, ημικρανία, όνειρα σχετικά με την εργασία, αφωνία, αϋπνία και ταχυπαλμία. Πιο επιβαρυμένες είναι οι γυναίκες, οι συμμετέχοντες ηλικίας 51-60 χρόνων, οι έγγαμοι/ες, οι έχοντες υπηρεσία 11-20 χρόνων, οι απόφοιτοι ωδείου, οι μόνιμοι και οι διδάσκοντες σε 3 σχολεία. Η παρούσα έρευνα μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση και αντιμετώπιση του επαγγελματικού άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών ειδικότητας “Μουσικής”.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΑνδρούτσου, Α., Πετρογιάννης, Κ. (2008). Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη. Η παρατήρηση στην εκπαιδευτική έρευνα. Πάτρα: ΕΑΠ.el_GR
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel_GR
dc.subjectProfessional exhaustionel_GR
dc.subjectΕπαγγελματικό άγχοςel_GR
dc.subjectProfessional anxietyel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικοί ειδικότητας “Μουσικής”el_GR
dc.subjectMusic educatorsel_GR
dc.subjectΕρωτηματολόγιο μέτρησης επαγγελματικής εξουθένωσης της Mashlachel_GR
dc.subjectMashlach Burnout Inventoryel_GR
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών ειδικότητας "Μουσικής" της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το επαγγελματικό άγχος ως παράγοντα επαγγελματικής εξουθένωσης.el_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel_GR
dc.title.titlelatinResearch of educators’ views, speciality "Music" of secondary education for professional stress as a burnout factor.el_GR
dc.description.abstractlatinThe aim of the research was to study the professional anxiety and the professional exhaustion of the secondary education music teachers. The issue was necessary to investigate because there was no such research and because special factors are involved in this specialty. The research questions were: the causes and the symptoms of the professional anxiety, the level of professional exhaustion, and the relationship to characteristics such as gender, age, past service, marital status, teaching experience, level of study, working relationship and number of teaching schools. The survey was quantitative, with symptomatic sampling. The sample was 63 people (22 men and 41 women) who were working in the school year 2016-17 in high schools mainly in the prefecture of Thessaloniki and in various prefectures of the country. Part of the questionnaire was the Mashlach Burnout Inventory - Educators Edition questionnaire. Data analysis was done with the Statistical Package for Social Sciences (SPSS-V.21) software. Professional exhaustion is not found at a high level. Higher Emotional Exhaustion have women, participants aged 31-40 and teachers in 3 schools. The main causes of professional anxiety are the education system, financial compensation, placement delays, lack of support, noise and inappropriate environment, time pressure to prepare events, inadequate training, the non-existence or inappropriateness of a music classroom and logistical infrastructure, the large number of pupils in the classes, the non-use of qualifications, the mobility in many schools and the large number of classes. The main symptoms are exhaustion, headache, migraine, work-related dreams, speechlessness, insomnia and rapid heartbeat. More burdened are women, 51-60 year olds, married, those with a teaching experience of 11-20 years, conservatory graduates, permanent teachers and teachers in 3 schools. This research can contribute to a better understanding and treatment of professional anxiety and professional exhaustion of the secondary education music teachers.el_GR
dc.bibliography.number36el_GR
dc.audienceΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων / ΕΚΠ62.el_GR
dc.coverage.pages138el_GR
dc.coverage.references38el_GR
dc.coverage.appendixes7el_GR
dc.description.otherΠεριέχει : πίνακες, διαγράμματαel_GR
dc.contributor.advisor1Πετρίδου , Ευγενία-
dc.contributor.advisor2Κουτούζης, Εμμανουήλ-
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αλμπανάκης Ευάγγελος Α.Μ. 87663.pdf
  Restricted Access
Κυρίως άρθρο2.02 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.