Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36117
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ TPACK
Authors: Μαραγκάκη, Σεβαστή
Advisor: Αρμάος, Ρέμος
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων;επιμορφωτικές ανάγκες;επιμόρφωση εκπαιδευτικών;ΤΠΓΠ;adult education;T.Π.Ε.;teacher training;training needs;TPACK;I.C.T.
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η ενίσχυση των γνώσεων τους, θεωρείται μια διαδικασία άρρηκτα συνδεδεμένη με την επαγγελματική τους ανάπτυξη αλλά και με την βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης των μαθητών. Προκειμένου να επιτευχθεί η εκάστοτε μορφή επιμόρφωσης, θα πρέπει πρωτίστως να διερευνηθούν οι επιμορφωτικές ανάγκες που εμφανίζουν οι εκπαιδευτικοί. Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και ταυτόχρονα η ελλιπής κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν τις Ψηφιακές Τεχνολογίες (ΨΤ) απαιτούν την επιμόρφωσή τους στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Για το λόγο αυτό σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Χαλκηδόνας, στην περιφέρεια Δυτικής Θεσσαλονίκης, μέσω της εφαρμογής του πολυδιάστατου μοντέλου της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (TPACK). Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα αξιόπιστο ερωτηματολόγιο όπου οι 138 συμμετέχοντες της έρευνας κλήθηκαν να αυτο-αξιολογήσουν τις γνώσεις τους σε κάθε συνιστώσα του θεωρητικού πλαισίου TPACK. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν το υψηλότερο επίπεδο γνώσης στην κατηγορία της Γνώσης Περιεχομένου (ΓΠ) και ακολουθούν αξιολογικά με φθίνουσα πορεία η Παιδαγωγική Γνώση (ΠΓ), η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ) και η Τεχνολογική Γνώση (ΤΓ). Το μικρότερο, ωστόσο, ποσοστό γνώσης εμφανίζεται στη συνιστώσα της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΤΠΓΠ) η οποία υποδηλώνει την αδυναμία των καθηγητών Β/βαθμιας εκπαίδευσης να ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική πράξη τις γνώσεις της τεχνολογίας, της παιδαγωγικής και του περιεχομένου και άρα την αυξημένη ανάγκη τους για επιμόρφωση στο συνολικό αυτό πλαίσιο. Παρατηρείται, επομένως, πως παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Β/βαθμιας εκπαίδευσης στις Τ.Π.Ε., υπάρχουν ακόμη βασικές ελλείψεις κατάρτισης στο Τεχνολογικό επίπεδο και μάλιστα δεν έχει επιτευχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό επίπεδο η συσχέτιση των επιμέρους συνιστωσών της ΤΠΓΠ για τη διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών και τη μετάδοση της γνώσης. Για το λόγο αυτό παρατίθενται ορισμένες προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση του σχεδιασμού επιμορφωτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΜΑΡΑΓΚΑΚΗ ΕΚΠ64 ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ.pdfΔιπλωματική Εργασία2.14 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.