Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36115
Title: Η συμβολή μιας διδακτικής παρέμβασης στις αντιλήψεις των μαθητών του δημοτικού σχολείου για την εξάτμιση και στις πρακτικές τους που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας
Authors: ΜΑΜΙΔΑ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Advisor: ΣΚΟΥΜΙΟΣ, ΜΙΧΑΗΛ
Keywords: αντιλήψεις;conceptions;εποικοδομητική προσέγγιση;constructive approach;επιστημονικές πρακτικές;scientific practices;σχεδίαση έρευνας;research design
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Αν και έχουν διερευνηθεί οι αντιλήψεις των μαθητών για την εξάτμιση, είναι ιδιαίτερα περιορισμένη η έρευνα που μελετά τη συμβολή διδακτικών παρεμβάσεων στις αντιλήψεις των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, απουσιάζουν έρευνες που να μελετούν την επίδραση διδασκαλιών που βασίζονται στην εποικοδομητική προσέγγιση για τη μάθηση σχετικά με την εξάτμιση, στις πρακτικές των μαθητών που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην διερεύνηση της συμβολής μιας διδακτικής παρέμβασης για την εξάτμιση, στις αντιλήψεις των μαθητών της Δ΄ τάξης δημοτικού σχολείου και τις πρακτικές τους που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας. Επιπρόσθετα, επιχειρείται η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων (αντιλήψεων και πρακτικών) αυτής της διδακτικής παρέμβασης και της διδακτικής παρέμβασης που βασίζεται στο εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου. Για τις ανάγκες της έρευνας συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για την εννοιολογική περιοχή της εξάτμισης, το οποίο βασίστηκε στην εποικοδομητική προσέγγιση για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με χρήση επιστημονικών πρακτικών από τους μαθητές. Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόστηκε σε 52 μαθητές της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Επιπρόσθετα, άλλοι 42 μαθητές της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου διδάχθηκαν την εννοιολογική περιοχή της εξάτμισης με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού τους εγχειριδίου. Η αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια τα οποία συμπληρώθηκαν από τους μαθητές πριν και μετά τις διδακτικές παρεμβάσεις. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι είναι εφικτή τόσο η διδακτική επεξεργασία των αντιλήψεων των μαθητών για το φαινόμενο της εξάτμισης, όσο και η ανάπτυξη πρακτικών των μαθητών που αφορούν τη σχεδίαση έρευνας, μέσω της διδακτικής παρέμβασης που συγκροτήθηκε και εφαρμόστηκε. Επίσης, προέκυψε ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της διδακτικής παρέμβασης ήταν σημαντικά καλύτερα από τα μαθησιακά αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης που βασιζόταν στο εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mamida_ekpde_ekp63.pdfΚυρίως άρθρο4.56 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.