Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36114
Title: Η συμβολή της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην ενίσχυση της σχολικής επίδοσης των μαθητών.
Authors: Ντρούζου, Βασιλική
Advisor: Γιώτη, Λαμπρίνα
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων;σχολική επίδοση;επιμόρφωση;μετασχηματισμός διδακτικών πρακτικών;επιμορφωτικές προτιμήσεις;adult education;school performance;transformation of teaching practices;educational preferences
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμβολή της επιμόρφωσης που έχουν λάβει στην ενίσχυση της σχολικής επίδοσης των μαθητών και η ανίχνευση των επιμορφωτικών τους προτιμήσεων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ποσοτικό σχεδιασμό και εργαλείο συλλογής των δεδομένων το ερωτηματολόγιο την άνοιξη του 2017 σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία του Νομού Φθιώτιδας. Το δείγμα, που πρόεκυψε από τυχαία δειγματοληψία, αποτελείται από 132 εκπαιδευτικούς διάφορων ειδικοτήτων, δασκάλους, καθηγητές αγγλικής γλώσσας και πληροφορικής. Μετά από περιγραφική και επαγωγική στατιστική ανάλυση των δεδομένων συμπεραίνεται, πως οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν σε σημαντικό βαθμό πως η επιμόρφωσή τους ενισχύει τη σχολική επίδοση των μαθητών και μετασχηματίζει τις διδακτικές τους πρακτικές, επιβεβαιώνοντας και ενισχύοντας τα συμπεράσματα πρότερων ερευνών και εμπλουτίζει την προϋπάρχουσα γνώση λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη συμβολή της επιμόρφωσης που σε μεγάλο βαθμό είναι αχαρτογράφητες. Επιπλέον συμπέρασμα είναι πως οι εκπαιδευτικοί προτιμούν τα επιμορφωτικά προγράμματα να πραγματοποιούνται από τα ΑΕΙ, να αφορούν περισσότερο τις νέες διδακτικές πρακτικές και τη διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών και άλλων προβλημάτων στην τάξη και να συνδέουν τη θεωρία με τη διδακτική πράξη υιοθετώντας νέες μεθόδους διδασκαλίας. Ακόμη συμπεραίνεται πως οι απόψεις των εκπαιδευτικών διαφοροποιούνται σημαντικά από το επίπεδο των σπουδών τους και τον αριθμό των επιμορφωτικών προγραμμάτων που έχουν παρακολουθήσει. Τα συμπεράσματα της έρευνας, αν επιβεβαιωθούν, υποδεικνύουν την ανάγκη εντατικοποίησης της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μέσω επιμορφωτικών προγραμμάτων εστιασμένων στις προτιμήσεις τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ντρούζουδιπλωματική.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.91 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.