Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36112
Title: Διερεύνηση των απόψεων των Καθηγητών ειδικοτήτων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) για το ρόλο τους ως εκπαιδευτές ενηλίκων στα πλαίσια της Μαθητείας αποφοίτων των ΕΠΑΛ
Authors: Mόραλη, Στυλιανή
Advisor: Γαλατά Παρασκευή-Βίβιαν, Κορωναίου Αλεξάνδρα
Keywords: Μαθητεία ΕΠΑΛ;Αρχές μάθησης ενηλίκων;Ρόλος εκπαιδευτή ενηλίκων;Συμμετοχικές τεχνικές μάθησης;EPAL Apprenticehip;Adult Learning Principles;Adult Trainer’s role;Participatory Educational Technics
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Ο θεσμός της Mαθητείας ΕΠΑΛ στην Ελλάδα νομοθετήθηκε το 2013. Εφαρμόστηκε πιλοτικά σε δύο φάσεις κατά τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017. Διευρυμένα σε όλη την επικράτεια θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων ΕΠΑΛ για το νέο τους ρόλο στην εκπαίδευση ενηλίκων στην Mαθητεία ΕΠΑΛ. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος. Συγκεκριμένα συγκεντρώθηκαν 124 ερωτηματολόγια. Η συμβολή των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα, αφορά στην ανάδειξη τόσο των πλεονεκτημάτων του συγκεκριμένου θεσμού όσο και στη διερεύνηση των ελλείψεων για περαιτέρω βελτιωτικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανεργία που πλήττει την Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΕΠΑΛ έχουν γνώση των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων και σε μεγάλο ποσοστό έχουν γνώση των χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων που απαιτεί ο νέος ρόλος τους. Ως προς τις συμμετοχικές τεχνικές μάθησης θεωρούν ότι είναι αναγκαίες και προτίθενται να τις εφαρμόσουν στην εκπαίδευση των μαθητών ΕΠΑΛ κατά τη διεξαγωγή της Μαθητείας. Συμφωνούν ότι οι επιμορφωτικές τους ανάγκες είναι μεγάλες ενώ υποδηλώνουν τους παράγοντες εκείνους που δυσχεραίνουν τη συμμετοχή τους στη μαθητεία ΕΠΑΛ. Η παρούσα μελέτη πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει στο στάδιο του σχεδιασμού για την υλοποίηση του μεταλυκειακού έτους Μαθητείας ΕΠΑΛ, καθώς θα προσθέσει στοιχεία που αφορούν τις στάσεις των καθηγητών για την εκπαίδευση ενηλίκων, τις απόψεις τους για το ρόλο τους ως εκπαιδευτές ενηλίκων. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης, διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την διαμόρφωση και την ενδυνάμωση του θεσμού της μαθητείας ΕΠΑΛ.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
(Autosaved)-σχόλια-1 (1).pdfΔιπλωματική εργασία5.34 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.