Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36111
Title: Κριτική Γλωσσική Επίγνωση: Οι προοπτικές για την εφαρμογή κριτικής γλωσσικής επίγνωσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου με βάση τις νέες οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Authors: Γιαλμανίδου, Σοφία
Advisor: Ξυδόπουλος, Γεώργιος
Keywords: Κριτική Γλωσσική Επίγνωση;Πρόγραμμα Σπουδών;Κριτικός Γραμματισμός;Διδακτικές οδηγίες;Γλωσσικό μάθημα στο Γυμνάσιο
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα ερευνητική εργασία στηριζόμενη στις αρχές της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης και στο μεθοδολογικό παράδειγμα ανάλυσης κειμένου του Fairclough επιδιώκει να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο οι οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στο Γυμνάσιο κατά το σχολικό έτος 2016 – 2017 επιτρέπουν την εφαρμογή της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Α΄ Γυμνασίου. Αρχικά, στο θεωρητικό πλαίσιο παρουσιάζεται η σύνδεση της Κριτικής Γλωσσικής Επίγνωσης με τον Κριτικό Γραμματισμό, τη Γλωσσική Επίγνωση και την Κριτική Ανάλυση Λόγου και καταγράφονται τα γενικά χαρακτηριστικά των δύο προγραμμάτων σπουδών της τελευταίας δεκαπενταετίας. Η σχέση των οδηγιών με τα δύο προγράμματα σπουδών εξετάζεται εν συνεχεία μέσα από τη συγκριτική μελέτη τους σε τέσσερις άξονες αναφοράς, τη στοχοθεσία, τη μεθοδολογία, το περιεχόμενο και την αξιολόγηση. Σκοπός, λοιπόν, της έρευνας είναι να μελετήσει μέσα από τους τέσσερις άξονες των οδηγιών και μέσα από το ενδεικτικό διδακτικό παράδειγμα των οδηγιών για την Α΄ Γυμνασίου, τις προοπτικές που ανοίγονται, προκειμένου να προαχθούν οι αρχές της Κριτικής Γλωσσικής Επίγνωσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία794.98 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.