Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36110
Title: Οι αντιλήψεις των φιλολόγων στα σχολεία της Κω που διδάσκουν σε τάξεις με αλλοδαπούς μαθητές για τη σχολική επίδοσή τους
Authors: Κρύου, Μαρίνα
Advisor: Σιάνου Κύργιου, Ελένη
Keywords: αλλοδαποί μαθητές;πολιτισμική ετερότητα;σχολική επίδοση;διγλωσσία;φιλολογικά μαθήματα;εκπαιδευτικοί;foreign students;cultural diversity;school performance;bilingualism;literary school subjects,;teachers
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες η φοίτηση αλλοδαπών μαθητών στα ελληνικά σχολεία είναι μια πραγματικότητα. Αυτό δημιούργησε νέες εκπαιδευτικές ανάγκες που οδήγησαν σε προβληματισμό και συζητήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση των μαθητών αυτών. Η παρούσα ποιοτική έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των φιλολόγων για τη σχέση της σχολικής επίδοσης και της πολιτισμικής ετερότητας. Πιο συγκεκριμένα, η ερευνήτρια επιχειρεί να ανιχνεύσει τις αντιλήψεις δέκα φιλολόγων που διδάσκουν στο 2ο Γενικό Λύκειο Κω για τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα. Παράλληλα, προσπαθεί να διερευνήσει τους λόγους στους οποίους οι εκπαιδευτικοί των φιλολογικών μαθημάτων αποδίδουν τη χαμηλή ή υψηλή επίδοση στα μαθήματα αυτά. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Η ερευνήτρια μαγνητοφώνησε τις συνεντεύξεις, ενώ παράλληλα κρατούσε σημειώσεις πεδίου. Από την ανάλυση των ευρημάτων προέκυψαν συμπεράσματα που αναδεικνύουν ότι το θέμα της πολιτισμικής ετερότητας προβληματίζει ιδιαίτερα τους φιλολόγους σε σχέση με τη σχολική επίδοση των μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Οι συμμετέχουσες υποστηρίζουν ότι οι επιδόσεις των αλλοδαπών μαθητών είναι ιδιαίτερα χαμηλές κυρίως στο γραπτό λόγο. Αυτό επιφορτίζει με πρόσθετο άγχος τους φιλολόγους προκειμένου να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που προκαλεί κατά την άποψή τους η διγλωσσία στις ανομοιογενείς γλωσσικά σχολικές τάξεις. Κύριους παράγοντες θεωρούν τα χρόνια παραμονής στην Ελλάδα που συνεπάγονται την καλή ή όχι κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας, δηλαδή της ελληνικής, όπως και το επίπεδο εκπαίδευσης της οικογένειας από την οποία προέρχονται, που συνδέεται με τη δημιουργία ή μη υψηλών κινήτρων μάθησης. Τέλος, οι προσδοκίες που τρέφουν για τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών επηρεασμένες από προκαταλήψεις και στερεότυπα επιδρούν αρνητικά στην επίδοση αυτών των μαθητών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΡΥΟΥ ΜΑΡΙΝΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.2 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.