Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36108
Title: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΧΩΡΟ. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΔΟΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ.
Authors: Ιακωβίδη, Ιωάννα
Advisor: Παπούλιας, Ευάγγελος
Keywords: Επικοινωνιακή Στρατηγική;Εκδοτικοί Οίκοι;Μέσα και Εργαλεία Ευαισθητοποίησης και Προσέλκυσης του Κοινού
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Βασικός στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της εξέλιξης της επικοινωνιακής στρατηγικής που υλοποιείται στον χώρο των εκδόσεων και των μέσων που επιλέγονται από τους συγκεκριμένους εκδοτικούς οργανισμούς για την ευαισθητοποίηση και την προσέλκυση του αναγνωστικού κοινού. Ειδικότερα, στο θεωρητικό υπόβαθρο της διπλωματικής εργασίας προσεγγίζονται εννοιολογικά και αναλύονται οι έννοιες της επικοινωνίας, της πολιτιστικής επικοινωνίας και της επικοινωνιακής στρατηγικής των πολιτιστικών οργανισμών, ως αναπόσπαστο κομμάτι της διοίκησης και διαχείρισής τους. Επιπλέον, εξετάζονται οι σύγχρονες τάσεις στον τομέα της επικοινωνιακής στρατηγικής στον πολιτιστικό χώρο, καθώς οι μέθοδοι, τα μέσα και τα εργαλεία που επιλέγονται για τον σχεδιασμό και την υλοποίησή της βρίσκονται υπό διαρκή διαμόρφωση, στην εποχή των ριζικών αλλαγών που έχει επιφέρει η ψηφιακή επανάσταση και η κυριαρχία των νέων μέσων τεχνολογίας. Εν συνεχεία, η εργασία επικεντρώνεται στον ρόλο και την ιστορική διαδρομή των εκδοτικών οίκων στην Ελλάδα, που αποτελούν έναν πολύ ιδιαίτερο κλάδο του πολιτιστικού τομέα. Γίνεται εμβάθυνση στον τρόπο που οι οργανισμοί αυτοί επικοινωνούν με το κοινό τους διαχρονικά. Αναλύονται οι παραδοσιακές μέθοδοι με τις οποίες οι εκδότες προβάλλουν και προωθούν τα πολιτιστικά αγαθά τους, τα βιβλία, και επικοινωνούν με το αναγνωστικό κοινό, ενώ παρουσιάζονται και ερευνώνται οι σύγχρονες τάσεις της επικοινωνιακής στρατηγικής, που βασίζονται στην ενσωμάτωση των καινοτόμων μέσων και εργαλείων επικοινωνίας στην εποχή των πληροφοριών και της γνώσης. Για τη δόμηση του θεωρητικού μέρους της παρούσας διπλωματικής εργασίας διεξήχθη δευτερογενής έρευνα, βάσει της σχετικής εγχώριας και διεθνούς βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, ενώ έγινε χρήση πηγών από το διαδίκτυο. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, το ερευνητικό πρόβλημα επικεντρώνεται στο κατά πόσον όσα αναλύθηκαν σε θεωρητικό επίπεδο βρίσκουν πρακτική εφαρμογή στον χώρο των εκδόσεων, μέσω της εξέτασης συγκεκριμένων παραδειγμάτων. Αποπειράται να διεξαχθεί συγκριτική μελέτη των μέσων προσέλκυσης και ευαισθητοποίησης του αναγνωστικού κοινού σε εθνικούς και διεθνείς εκδοτικούς οίκους. Πιο συγκεκριμένα, από τον ελλαδικό χώρο επιλέγονται οι εκδόσεις Κέδρος, ενώ από τους διεθνείς φορείς ο εκδοτικός οίκος The History Press, που δραστηριοποιείται στη Μεγάλη Βρετανία. Παρουσιάζεται η συνολική επικοινωνιακή στρατηγική των επιλεγμένων πολιτιστικών οργανισμών και γίνεται επικέντρωση στις μεθόδους που χρησιμοποιούν για να προσεγγίσουν το αναγνωστικό κοινό, βάσει των παραδοσιακών μέσων που έχουν διαχρονικά στη διάθεσή τους, αλλά και βάσει των σύγχρονων τάσεων που έχουν προκύψει από την ανάδειξη και τη διάχυση των νέων τεχνολογικών μέσων. Για τη συλλογή στοιχείων συντελέστηκε πρωτογενής έρευνα, η οποία βασίστηκε σε εις βάθος συνεντεύξεις με τους υπεύθυνους επικοινωνίας των δύο αυτών εκδοτικών οίκων.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf2.29 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.