Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36106
Title: Γλώσσα και ταυτότητα: η γλώσσα ως μέσο συνειδητοποίησης του εαυτού και προσέγγισης του Άλλου. Η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών μέσω του κειμένου " Η Μητρική Γλώσσα" του Βασίλη Αλεξάκη.
Authors: ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΙΣΑΒΕΤ
Advisor: Γκίνου, Ελένη
Keywords: Γλώσσα;Langue;Ταυτότητα;Identité;Διαπολιτισμική εκπαίδευση;Enseignement interculturel
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Αυτή η μελέτη έχει ως στόχο να αποδείξει την άμεση σχέση ανάμεσα στη γλώσσα και την προσωπική ταυτότητα. Θα εξετάσουμε τη γλώσσα ως μέσο συνειδητοποίησης του εαυτού και προσέγγισης του Άλλου. Αρχικά, θα εξετάσουμε τον υπαρξιακό χαρακτήρα της γλώσσας που ξεπερνά την εργαλειακή της διάσταση. Στην συνέχεια θα εξετάσουμε τη γλώσσα ως χαρακτηριστικό της ταυτότητας και την επικοινωνία ως μέσο κατανόησης της διαφορετικότητας. Κατά συνέπεια, στο θεωρητικό μέρος της μελέτης, αφού εξετάσουμε όρους όπως η γλώσσα, ο πολιτισμός και η διαπολιτισμικότητα, θα ασχοληθούμε με έννοιες όπως η ταυτότητα και η ετερότητα. Στη συνέχεια, θα αναλύσουμε το έργο του Βασίλη Αλεξάκη, Η Μητρική Γλώσσα. Θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τα σημεία εκείνα στο έργο όπου υπάρχουν στοιχεία που αφορούν την αναζήτηση της προσωπικής ταυτότητας και τη γλώσσα ως χαρακτηριστικό που διαμορφώνει την ταυτότητα και συνδέεται με την ύπαρξη μας. Τέλος, βασιζόμενοι στην ανάλυση αυτή, θα παρουσιάσουμε δραστηριότητες που θα μας βοηθήσουν να αναπτύξουμε την διαπολιτισμική συνείδηση των μαθητών, μέσω του λογοτεχνικού κειμένου.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADAMOPOULOU ELISAVET 82329 LANGUE ET IDENTITE.pdfΚυρίως Σώμα Διπλωματικής919.54 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.