Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36101
Title: Ασκήσεις Γραμματικής στα διδακτικά εγχειρίδια "Deutsch-ein Hit! 1" και "Beste Freunde 1": Ανάλυση - Σύγκριση - Προτάσεις βελτίωσης
Authors: Γκάγκαλη, Ανθή
Advisor: Μπερμπέρογλου, Παράσχος
Keywords: Ασκήσεις, Ανάλυση, Περιγραφή, Σύγκριση, Προτάσεις εμπλουτισμού;Üben, Übungen, Aufgaben, Analyse, Beschreibung, Vergleich, Bereicherungsvorschläge
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι ασκήσεις παίζουν στο μάθημα των Γερμανικών ως ξένη γλώσσα έναν ουσιαστικό ρόλο. Ως στόχο έχουν να δομήσουν βήμα-βήμα τη γλωσσική ικανότητα. Η χρήση των γλωσσικών μέσων και η διδασκαλία της Γραμματικής επιτυγχάνονται με τη βοήθεια των ασκήσεων. Στόχος της συγκεκριμένης Διπλωματικής Εργασίας είναι να εξετάσει, κατά πόσο οι ασκήσεις που περιέχονται σε δύο διδακτικά εγχειρίδια (στο “Deutsch- ein Hit! 1” και στο “Beste Freunde 1”) βοηθούν τους μαθητές να εξασκήσουν, να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν τα γραμματικά φαινόμενα σε καταστάσεις επικοινωνίας. Από προσωπική εμπειρία με τα διδακτικά εγχειρίδια, παρουσιάζουν και τα δύο ελλείψεις σε ασκήσεις. Για το λόγο αυτό θεωρώ σημαντικό, ότι πρέπει να γίνουν κάποιες προτάσεις, με σκοπό τον εμπλουτισμό των ασκήσεων που υπάρχουν στα εγχειρίδια. Σημαντικοί παράμετροι της Διπλωματικής Εργασίας είναι μεταξύ άλλων η ανάλυση και η περιγραφή της δομής των ασκήσεων, η σύγκριση τους ανάμεσα στα δύο εγχειρίδια και τέλος οι ενδεχόμενες προτεινόμενες ασκήσεις, που έχουν ως σκοπό, τον εμπλουτισμό των ασκήσεων που περιλαμβάνονται στα παραπάνω διδακτικά εγχειρίδια. Το πρώτο μέρος της εργασίας ασχολείται με τις θεωρητικές παραμέτρους των ασκήσεων στο ξενόγλωσσο μάθημα. Γίνονται σαφείς ο εντοπισμός της φάσης των ασκήσεων και οι διαφορές που παρουσιάζουν οι ασκήσεις. Επίσης περιγράφονται οι αρχές που διέπουν τις ασκήσεις καθώς και η δομή των ασκήσεων. Επιπλέον παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά τους μαζί με τα κριτήρια αξιολόγησης των ασκήσεων. Μία επιπρόσθετη παράμετρος είναι οι επίκαιρες αρχές που σκιαγραφούν τις ασκήσεις. Περιγράφονται ακόμη μερικές τυπολογίες ασκήσεων, που χρησιμοποιούνται στο μάθημα και από τις οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό οι ασκήσεις. Το δεύτερο μέρος ασχολείται με το πρακτικό μέρος της εργασίας. Πρώτα γίνεται η περιγραφή των διδακτικών εγχειριδίων. Μετά αναλύονται οι ασκήσεις και στα δύο διδακτικά εγχειρίδια. Στη συνέχεια παρουσιάζεται, πώς χρησιμοποιούνται τα διδακτικά εγχειρίδια στο μάθημα και πώς αξιολογείται η χρήση των ασκήσεων από πλευράς του εκπαιδευτικού. Από την ενασχόληση με τα βιβλία προκύπτουν ελλείψεις, οι οποίες δυσκολεύουν τη διδασκαλία της Γραμματικής. Γι’ αυτό το λόγο στο τελευταίο μέρος της εργασίας γίνονται προτάσεις εμπλουτισμού των ασκήσεων και στα δύο διδακτικά εγχειρίδια, οι οποίες ακολουθούν τη γνωστή για το μάθημα τυπολογία ασκήσεων των Häussermann/Piepho. Οι προτάσεις αυτές χρησιμεύουν ως προτάσεις εμπλουτισμού των ασκήσεων και στα δύο διδακτικά εγχειρίδια, στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός μοντέρνου, επικοινωνιακού μαθήματος. Σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται για πανάκεια, αλλά για επιπλέον βοήθεια για τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού μαθήματος Γραμματικής. Μιας και στην πραγματικότητα δεν υπάρχει το ιδανικό μάθημα, πρέπει ο εκπαιδευτικός να είναι ευέλικτος και πάντα σε θέση να επιλέγει κάθε φορά, τις καταλληλότερες για το μάθημα του, ασκήσεις.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Γκάγκαλη Ανθή 75511.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.