Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36100
Title: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ : ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Authors: Σάλτα, Στέλλα
Advisor: Κονιδάρη, Βικτώρια-Χρυσούλα
Keywords: Αντεστραμμένη τάξη;Γυμνάσιο;Δεξιότητες;Σχολικά κίνητρα;21ος αιώνας;Γαλλική γλώσσα;Classe inversée;Collège;Compétences;Motivation scolaire;21e siècle;FLE
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Δεν είναι δυνατόν στην εποχή μας να προσποιούμαστε ότι ζούμε σε μια κοινωνία στάσιμη. Τα πάντα βρίσκονται σε συνεχή εξέλιξη, η οποία οφείλεται στο τεχνολογικό και ψηφιακό ρεύμα. Την ίδια στιγμή, το σχολικό σύστημα συνεχίζει να ακολουθεί κλασικές διδακτικές μεθόδους παράδοσης, οι οποίες εισάγουν ελάχιστα τα ψηφιακά μέσα και προσαρμόζονται όλο και λιγότερο στις εκπαιδευτικές ανάγκες και στις δεξιότητες που προκύπτουν από την πραγματικότητα του 21ου αιώνα. Γίνεται λοιπόν απαραίτητο να σκεφτούμε νέους τρόπους προσέγγισης της διδασκαλίας και της μάθησης. Ένα παιδαγωγικό μοντέλο το οποίο απαντάει σε αυτό το αίτημα είναι η αντεστραμμένη τάξη, η οποία φαίνεται να προτείνει ένα πλαίσιο διδασκαλίας περισσότερο προσαρμοσμένο στις ψηφιακές εξελίξεις. Αυτό το μοντέλο στοχεύει να ωφελήσει την μάθηση εκτός των σχολικών ωρών και να βελτιστοποιήσει τον χρόνο μέσα στην τάξη με τους μαθητές προσφέροντας τους μια πιο ουσιαστική μαθησιακή εμπειρία. Στην παρούσα έρευνα, επιχειρήσαμε την εφαρμογή της αντεστραμμένης τάξης στην διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, όπου υπάρχουν προς στιγμήν πολύ λίγες πρωτοβουλίες. Πιο συγκεκριμένα, κατασκευάσαμε και πειραματιστήκαμε ένα μοντέλο αντεστραμμένης τάξης σε μια τάξη της Β’ Γυμνασίου για ένα διάσημα τεσσάρων εβδομάδων. Λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, αυτό το πείραμα προσπαθεί να εξερευνήσει τις δυνατότητες αυτής της μεθόδου και να αξιολογήσει την αξία της για την εκμάθηση γλωσσών. Αναζητώντας να εκτιμήσουμε την επίδραση της αντεστραμμένης τάξης στην απόκτηση δεξιοτήτων και στη δυναμική κινητοποίηση των μαθητών, μελετήσαμε την στάση και τις αντιδράσεις τους δια μέσου ερωτηματολογίων τα οποία συμπλήρωσαν οι μαθητές πριν και μετά την εμπειρία τους, μιας συνέντευξης με την καθηγήτρια τους και των προσωπικών μας παρατηρήσεων. Η ανάλυση αυτών των δεδομένων φανερώνει ότι η αντεστραμμένη τάξη αποδεικνύεται ωφέλιμη τόσο γα τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές. Αυτό που περισσότερο γίνεται φανερό, είναι ότι η αντεστραμμένη τάξη μπορεί να πάρει διάφορες μορφές. Δεν αποτελεί μια συνταγή ή μια απλή μέθοδο, αλλά ένα νέο τρόπο σκέψης, μια νέα φιλοσοφία.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SALTA STELLA.pdfΔιπλωματική Εργασία5.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.