Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36096
Title: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Authors: ΤΣΑΚΑΝΙΚΑ, ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ
Advisor: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Keywords: ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ-STEREOTYPES;ΦΥΛΟ-GENDER;ΕΠΙΔΟΣΗ-PERFORMANCE;ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-MATHEMATICS;ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΣΤΗΜΕΣ-SCIENCE
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Ακόμη και σήμερα, στις σύγχρονες κοινωνίες υπάρχουν στερεότυπα τα οποία υποστηρίζουν ότι τα αγόρια σημειώνουν καλύτερες επιδόσεις από τα κορίτσια στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες. Σύμφωνα, με τρέχοντα δεδομένα, η διαφορά στις επιδόσεις των αγοριών και των κοριτσιών στα μαθηματικά, έχει εξαλειφθεί ενώ παραμένει σημαντική υπέρ των αγοριών στις φυσικές επιστήμες. Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προσδοκίες, τα κίνητρα και οι πρακτικές που εφαρμόζουν κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών οι εκπαιδευτικοί, καθώς αυτοί αποτελούν τα πρότυπα των μαθητών. Από τις προγενέστερες έρευνες προκύπτει, ότι οι εκπαιδευτικοί επηρεάζονται από τα κοινωνικά στερεότυπα, με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερες προσδοκίες και απαιτήσεις από τα αγόρια αλλά και να επενδύουν περισσότερο σε αυτά καθώς θεωρούν ότι έχουν μεγαλύτερες προοπτικές. Όμως, ο αριθμός των ερευνών που μελετούν τις αντιλήψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, με αποτέλεσμα να κρίνεται αναγκαία η διενέργεια πρωτογενών ερευνών που θα καλύψουν το υφιστάμενο κενό. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καλύψει το υφιστάμενο αυτό κενό και να παρουσιάσει ευρήματα που σχετίζονται με τις αντιλήψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στις επιδόσεις των μαθητριών και των μαθητών στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες. Για την επίτευξη του σκοπού της εργασίας, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 118 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Νομού Αιτωλοακαρνανίας. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν διαφορές ως προς τα εσωτερικά κίνητρα των μαθητών απέναντι στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες ενώ ακολουθούν τις ίδιες πρακτικές και έχουν τις ίδιες προσδοκίες ως προς τις ικανότητες των μαθητών από τα δυο φύλα. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι οι άντρες εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα αγόρια μπορούν να σημειώσουν ευκολότερα, επιτυχημένη καριέρα στο χώρο των θετικών επιστημών, σε σχέση με τα κορίτσια.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
E.T ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΕ-ΕΚΠ51.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΚΥΡΙΩΣ ΑΡΘΡΟ617.49 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.