Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/jspui/handle/repo/36094
Title: Η διαθεματική προσέγγιση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω του προγράμματος ÉMILE :Μελέτη περίπτωσης στο ελληνικό γυμνάσιο
Authors: Μπαλλή, Σοφία
metadata.dc.contributor.advisor: Πατεράκη, Όλγα
Keywords: δίγλωσση εκπαίδευση;δευτεροβάθμια εκπαίδευση;μαθήματα μη γλωσσικού περιεχομένου;Ελλάδα
Issue Date: 3-Oct-2017
Abstract: Η διδασκαλία ενός μη γλωσσικού μαθήματος μέσω μιας ξένης γλώσσας (ÉMILE) αφορά τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων του προγράμματος σπουδών σε μια ξένη, μειονοτική ή τοπική γλώσσα. Οι στόχοι μιας τέτοιας διδασκαλίας συνδέονται ταυτόχρονα τόσο με την εκμάθηση της γλώσσας όσο και με το περιεχόμενο του μη γλωσσικού μαθήματος. Περικλείει αρκετές δυσκολίες ενώ η εφαρμογή της απαιτεί προσεκτική προετοιμασία. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει τον βαθμό ενσωμάτωσης μιας τέτοιας προσέγγισης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και συγκεκριμένα στο γυμνάσιο. Πραγματοποιήσαμε ποιοτική έρευνα μέσω συνεντεύξεων με καθηγητές γαλλικής που εργάζονται στο δημόσιο. Διαπιστώθηκε ότι, ακόμα κι αν οι καθηγητές είναι πρόθυμοι να ενσωματώσουν μη γλωσσικά μαθήματα στη διδασκαλία τους, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν ευνοεί μια τέτοια διδασκαλία και ότι οι καθηγητές δεν έχουν επαρκή εκπαίδευση για μια τέτοια προσέγγιση. Επομένως, δεν διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις για να υποστηρίξουν μια διδασκαλία τύπου ÉMILE. Τέλος, έπειτα από την ανάλυση των συνεντεύξεων διαπιστώθηκε ότι υπάρχει σύγχυση μεταξύ διαθεματικότητας και διδασκαλίας μη γλωσσικού μαθήματος μέσω μιας ξένης γλώσσας. Η ενσωμάτωση ενός ποιήματος ή η προβολή μιας ταινίας δεν προϋποθέτουν την εφαρμογή της διδασκαλίας τύπου ÉMILE.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BALLI-gal.pdf
  Restricted Access
Εργασία μαζί με παραρτήματα2.25 MBUnknownView/Open Request a copy


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.