Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36082
Title: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
Authors: ΣΠΑΝΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ
Advisor: ΓΙΑΝΝΟΥΚΟΥ, ΙΩΑΝΝΑ
Keywords: Στρατηγική Μάρκετινγκ, Μίγμα Μάρκετινγκ, Στρατηγική Ανάλυση, Στρατηγική Επιλογή, Στρατηγική Υλοποίηση, Σχέδιο Μάρκετινγκ Δήμου Μαραθώνα.;Developing a Strategic Marketing Plan, Marketing Mix, Strategic Analysis, Strategic Choice, Strategic Implementation, Marketing Plan of the Municipality of Marathon
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Ο τουρισμός στην Ελλάδα σήμερα περισσότερο από ποτέ αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης με σημαντική συμβολή στην αγορά εργασίας, παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση στα έσοδα και στις αφίξεις επισκεπτών, καθοδηγούμενη από: • Τη συνεχή προσπάθεια όλων των φορέων να αναβαθμίσουν τα προσφερόμενα τουριστικά προϊόντα • Την ανάπτυξη νέων και σημαντικών αγορών για την Ελλάδα όπως η Ρωσία, το Ισραήλ, η Τουρκία και η Κίνα. Σήμερα ο τουριστικός κλάδος στο πλαίσιο μιας νέας πρωτοβουλίας στρατηγικής αναβάθμισης, εστιάζει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, και στην προσέλκυση υψηλότερης αξίας τουριστικών ομάδων (επισκέπτες με υψηλά εισοδήματα, επισκέπτες High-net-worth), στην αύξηση του μέσου εσόδου ανά επισκέπτη και στο άνοιγμα της Ελλάδας σε νέες αγορές. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων και κάτω από σκληρούς όρους ανταγωνισμού η τεχνικές και ο σχεδιασμός ενός στρατηγικού μάρκετινγκ προώθησης και ανάπτυξης μιας περιοχής είναι επιβεβλημένος πια τρόπος επιβίωσης σε ένα αβέβαιο μέλλον. Σύμφωνα με τα παραπάνω επιχειρείται με την παρούσα διπλωματική εργασία η κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ για την περιοχή του Μαραθώνα, μιας περιοχής προικισμένης με φυσικούς και ιστορικούς θησαυρούς. Στο πρώτο μέρος της διπλωματικής εργασίας γίνεται μια παρουσίαση του Δήμου Μαραθώνα. Στη συνέχεια προσδιορίζεται το περιεχόμενο και η διαδικασία του στρατηγικού σχεδιασμού Μάρκετινγκ: α) Στρατηγική Ανάλυση, β) Στρατηγική Κατεύθυνση, Επιλογή, γ) Στρατηγική Υλοποίηση αποσκοπώντας στην καλύτερη κατανόηση των παραπάνω εννοιών που θα βρουν εφαρμογή στην εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Σπανού Ειρήνη «Η δημιουργία στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ για το δήμο Μαραθώνα» Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Διπλωματική Εργασία iv Έχοντας καταγράψει την θεωρητική προσέγγιση του στρατηγικού σχεδιασμού Μάρκετινγκ μπορούμε ευκολότερα να αποτυπώσουμε την παρούσα τουριστική πολιτική του Δήμου Μαραθώνος και να μιλήσουμε για μια νέα αποστολή με κύρια εργαλεία την Στρατηγική Ανάλυση της περιοχής, τις Στρατηγικές επιλογές, την Τμηματοποίηση της αγοράς, με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής προσφοράς, την ανάδειξη των τουριστικών πόρων, την αντιμετώπιση της εποχικότητας. Στην συνέχεια της εργασίας καταθέτουμε τις προτάσεις μας για ένα οργανωμένο πια σχέδιο δράσης βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, διαχείρισης και προβολής της περιοχής. Η διπλωματική εργασία καταλήγει με την παρουσίαση της πρωτογενούς έρευνας που έγινε σε επισκέπτες της περιοχής καθώς και σε τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Δήμο. Γίνεται καταγραφή και ανάλυση των στοιχείων και καταλήγουμε σε συμπεράσματα για την βελτίωση του προσφερόμενου προϊόντος και την ανάπτυξη της τουριστικής ζήτησης . Με την παρούσα εργασία προτείνεται η εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ που έχει ως σκοπό την βελτίωση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος της περιοχής του Μαραθώνα, την εναρμόνιση αυτού με τις ανάγκες των επισκεπτών και την αποτελεσματική προώθηση και προβολή του.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματική εργασια 26-09-2017.docx.pdfΟ Δήμος Μαραθώνος είναι γνωστός σ’ όλο τον κόσμο από την Μάχη του Μαραθώνα (490π.Χ.) . Ένα ιστορικό γεγονός σύμβολο όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ιστορία που έκρινε το μέλλον του παγκόσμιου πολιτισμού. Το σήμερα του ιστορικού Δήμου αδικεί το ένδοξο παρελθόν. Ανεπαρκείς υποδομές, έλλειψη κουλτούρας, εκπαίδευσης, προβλήματα στην διαχείριση της καθημερινότητας, έλλειψη μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, αναξιοποίητοι τουριστικοί πόροι. Ο Δήμος Μαραθώνα έχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που πρέπει να αξιοποιήσει όπως : ισχυρό ιστορικό συμβολισμό, εξαιρετικό περιβάλλον με προεξέχουσα την αξιόλογη ακτογραμμή του και πολλά άλλα τουριστικά θέλγητρα όπως πολιτιστικά, αθλητικά, θρησκευτικά. Επίσης , διαθέτει πυκνή συγκοινωνία με εύκολη πρόσβαση από μεγάλους οδικούς άξονες, (Εθνική Οδό, Αττική Οδό), πλησίον του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, πολύ κοντά στο λιμάνι της Ραφήνας. Ο Δήμος διαθέτει και αυτός λιμάνι (Αγία Μαρίνα) με πρόσβαση στα νησιά του Αιγαίου ή την Εύβοια και απέχει μόλις 40χλμ. από το Ιστορικό κέντρο της Αθήνας.9.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.