Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36080
Title: Improving the Reading and Speaking Skills of A2 level students in a Private Language Institute based on the Communicative Language Teaching Approach
Authors: Χορταριά, Σπυριδούλα
Advisor: Ζαφείρη, Μακρίνα
Keywords: Communicative Language Teaching Approach;reading skills;speaking skills;CEFR;A2 level
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η Επικοινωνιακή Προσέγγιση Διδασκαλίας της Γλώσσας, γνωστή επίσης και ως Επικοινωνιακή Μέθοδος Διδασκαλίας (CLT) εμφανίστηκε το 1970 και ήταν μια σπουδαία ανακάλυψη καθώς επηρέασε τις άλλες προσεγγίσεις διδασκαλίας της γλώσσας. Οι προηγούμενοι μέθοδοι διδασκαλίας όπως το Audiolingualism και το Situational Language Teaching δίνουν έμφαση στη γραμματική και προωθούν την ικανότητα στη γραμματική σαν τη βάση για την γλωσσική ικανότητα. Οι τεχνικές εστιάζονταν κυρίως στην απομνημόνευση διαλόγων, εξάσκηση στις ερωτήσεις και απαντήσεις, στις δεξιότητες αντικατάστασης και στα διάφορα είδη καθοδηγούμενης εξάσκησης στα προφορικά και τα γραπτά. Η εστίαση στη γραμματική αμφισβητήθηκε όμως, εφόσον υποστηρίχθηκε ότι η γλωσσική ικανότητα δεν εξαρτάται μόνο από την ικανότητα στη γραμματική. Ο κύριος σκοπός της Επικοινωνιακής Προσέγγισης της Διδασκαλίας της Γλώσσας ήταν η διδασκαλία της επικοινωνιακής ικανότητας. Αυτή η προσέγγιση είχε ως συνέπεια την επιρροή της διδακτέας ύλης και του υλικού της τάξης, τα οποία προσαρμόστηκαν σύμφωνα με τις αρχές της Επικοινωνιακής Προσέγγισης. Η παρούσα έρευνα εξετάζει αν οι δεξιότητες ανάγνωσης και ομιλίας των μαθητών επιπέδου Α2 που παρακολουθούν μαθήματα Αγγλικών σε Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας θα μπορούσαν να βελτιωθούν μέσα από τη διδασκαλία επικοινωνιακού υλικού. Πιο συγκεκριμένα, μία έρευνα δράσης διεξήχθηκε σε μια τάξη Α2 επιπέδου ενός Φροντιστηρίου. Καινούριο συμπληρωματικό υλικό δημιουργήθηκε βασισμένο στις αρχές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου και της Επικοινωνιακής Προσέγγισης. Αξίζει να αναφερθεί ότι το CLT έχει επιλεχθεί επειδή συμφωνεί με τις αρχές του CEFR. Δύο ομάδες μαθητών Α2 επιπέδου συμμετείχαν σε αυτή την έρευνα, μία ελεγχόμενη και μία πειραματική ομάδα. Το συμβατικό υλικό, το οποίο είναι το βιβλίο που διδάσκεται από το φροντιστήριο, εφαρμόστηκε στους μαθητές της ελεγχόμενης ομάδας, ενώ στην δεύτερη ομάδα, επίσης γνωστή ως πειραματική το καινούριο υλικό διδάχθηκε προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών. Ένα τέστ δόθηκε στους μαθητές και των δύο ομάδων για να μετρήσει τις δεξιότητες στην ανάγνωση. Στο τέλος των 10 μαθημάτων, ένα τέστ δόθηκε και στις δύο ομάδες για να μετρήσει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους στην ανάγνωση και την γλωσσική τους ανάπτυξη. Επιπλέον, μία ημι-δομημένη συνέντευξη διεξήχθηκε σε όλους τους μαθητές που παρακολουθούν και τις δύο τάξεις έτσι ώστε να μετρήσουν τις δεξιότητες ομιλίας των μαθητών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chortaria Spyridoula- Dissertation-82265.pdfΔιπλωματική εργασία385.88 kBUnknownView/Open
Chortaria Spyridoula- APPENDICES I,II-82265.pdfAppendices I, II6.28 MBUnknownView/Open
Chortaria Spyridoula-APPENDIX III-82265.pdfAppendix III6.89 MBUnknownView/Open
Chortaria Spyridoula-APPENDICES IV, V, VI,VII,VIII,IX-82265.pdfAppendices IV,V,VI,VII,VIII,IX899.78 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.