Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36076
Title: Αντιλήψεις εκπαιδευτών ΙΕΚ για τη χρήση της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία»
Authors: Σπηλιοπούλου, Αλεξάνδρα
Advisor: Ράικου, Αναστασία
Keywords: ΙΕΚ-Vocational Institution;ΔΙΕΚ-PVI;Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία-Transformative Learning through Aesthetic Experience;Μέθοδος ΜΜΑΕ-TLAE method;Εκπαίδευση μέσα από την τέχνη-Education through art;Αντιλήψεις εκπαιδευτών ΙΕΚ-Vocational Institutions adult educators perceptions;Εκπαιδευτές ενηλίκων-Adult educators;Επιμόρφωση-Training;Διδακτικό εγχειρίδιο-Teaching manual
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σαν στόχο τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων των ΙΕΚ σε σχέση με τη χρήση της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» στο πλαίσιο των ΙΕΚ. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με ερευνητικό εργαλείο ερωτηματολόγιο μεικτού τύπου. Συνελέχθησαν 122 ερωτηματολόγια από 19 νομούς –ηλεκτρονικά, αλλά και με διανομή στα ΙΕΚ Πάτρας και Δυτικής Αχαΐας. Τα δύο ερευνητικά ερωτήματα που μελετήθηκαν αφορούν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτών ΙΕΚ αρχικά, στο κατά πόσο εφαρμόζεται και μπορεί να εφαρμοστεί η μέθοδος ΜΜΑΕ στα ΙΕΚ και έπειτα, πώς μπορεί να ενισχυθεί η χρήση της μεθόδου της εκπαίδευσης μέσα από την τέχνη στα ΙΕΚ. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας συνηγορούν στο ότι η εφαρμογή της μεθόδου στον τομέα αυτό είναι υπαρκτή, αλλά σε εμβρυικό στάδιο και εξαρτάται αφενός από την προΰπαρξη γνώσης από τους εκπαιδευτές και αφετέρου από την ειδικότητά τους, αλλά και από τις απόψεις τους για τη μέθοδο. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκαν ειδικότητες που συστηματικά εφαρμόζουν επιφυλακτικά τη μέθοδο και αντίθετα, άλλες ειδικότητες που την εφαρμόζουν πολύ συχνά. Αυτό που αναδεικνύεται για πρώτη φορά από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι ότι στο πεδίο των ΙΕΚ η μέθοδος της εκπαίδευσης μέσα από την τέχνη έχει εφαρμοστεί σε ποικίλες θεματικές ενότητες. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτές έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην εξ αποστάσεως, αλλά και δια ζώσης επιμόρφωση, καθώς και στην πρόταση σχεδιασμού ενός διδακτικού οδηγού για την εφαρμογή της μεθόδου.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ_ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ.pdfΔιπλωματική εργασία2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.