Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36060
Title: Η αξιοποίηση της τέχνης στη διδασκαλία της ιταλικής γλώσσας
Authors: Θανασάρα, Ευαγγελή
Advisor: Ράικου, Αναστασία
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Φροντιστήρια ξένων γλωσσών;Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία;Αποτίμηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία;Κριτικός στοχασμός;Επαναξιολόγηση παραδοχών;Adults Education;Foreign Languages Institutes;Transformative Learning through the Aesthetic Experience;Assessment of art in the educational process;Critical thinking;Reassessment of beliefs
Issue Date: Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση Ενηλίκων» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, πραγματεύεται την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία και έχει ως σκοπό την αποτίμηση από την εφαρμογή της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» σε ένα τμήμα εκμάθησης της ιταλικής γλώσσας ιδιωτικού φροντιστηρίου. Συγκεκριμένα επιχειρήθηκε η διερεύνηση της στάσης των εκπαιδευόμενων κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης με την αξιοποίηση της μεθόδου και η εισφορά της στον επαναπροσδιορισμό και μετασχηματισμό των αντιλήψεών τους μέσω της κριτικής σκέψης. Με τη μελέτη αυτή, επιδιώκεται η ανάδειξη ενός εναλλακτικού τρόπου διδασκαλίας με τη χρήση των έργων τέχνης, στην ιδιωτική ξενόγλωσση εκπαίδευση, που αποσκοπεί στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας. Για την υλοποίηση της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση, και συγκεκριμένα η έρευνα δράσης, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε η εφαρμογή της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» σε 8 εκπαιδευόμενους ηλικίας από 21 έως 39 ετών. Τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι η παρατήρηση και το ημερολόγιο της ερευνήτριας, όπου καταγράφηκαν στοιχεία που σε συνδυασμό με τις απαντήσεις των εκπαιδευόμενων καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, συντέλεσαν στη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φάνηκε ότι η αξιοποίηση της τέχνης είχε θετικά αποτελέσματα στην πλειοψηφία του δείγματος. Η εφαρμογή της μεθόδου συντέλεσε στην ευαισθητοποίησή των εκπαιδευόμενων, στη μεταξύ τους συνεργασία, και στην ανταλλαγή εμπειριών σχετικών με το θέμα που τέθηκε προς συζήτηση. Δόθηκε η ευκαιρία να επεξεργαστούν τις προηγούμενες παραδοχές τους, να σκεφτούν κριτικά πάνω σε αυτές, να αναπτύξουν στοχαστικό διάλογο και να οδηγηθούν σε πιθανό μετασχηματισμό τους.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Θανασάρα Ευαγγελή -ΔΕ Σεπτέμβριος 2017.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα2.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.