Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36055
Title: Εφαρμογή πειραματικών μεθόδων για την αποτελεσματική διδασκαλία των Αγγλικών Ειδικού Σκοπού στο μηχανολογικό τομέα σε δημόσιο Επαγγελματικό Λύκειο"
Authors: ΚΑΡΑΜΑΛΑΚΗ, ΑΓΛΑΙΑ
Advisor: ΚΑΡΡΑΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: επαγγελματική εκπαίδευση;συνδυαστική διδασκαλία;πειραματικές μεθόδους
Issue Date: Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση νέων διδασκαλίας και καινοτόμες μεθόδους, ώστε να διδάξει Αγγλικά για Ειδικούς Σκοπούς (ESP), πιο αποτελεσματικά και να ενισχύσει το ζωτικό ρόλο του μαθήματα αγγλικής γλώσσας στην επαγγελματική κατάρτιση, ενσωματωμένο σε ένα τρόπο σκέψης που διέπει ότι η εκπαίδευση δεν πρέπει μόνο να διαμορφώσει τον μελλοντικό εργασιακό μοντέλο, αλλά ουσιαστικά την μελλοντική επαγγελματική κατάσταση στην οποία οι μαθητές θα κληθούν να βιώσουν. Συγκεκριμένα, η έρευνα αυτή έγκειται κυρίως στην πτυχή της ανάπτυξης της διδασκαλίας της ανάγνωσης και τις δεξιότητες ομιλίας στον τομέα των Μηχανολόγων Μηχανικών μέσα σε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον διδασκαλίας των Αγγλικών Ειδικού Σκοπού (ESP) (2ος κύκλος εξειδίκευσης <<Μηχανολόγων Μηχανικών>> της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων -3ουEΠAΛ- στην Αθήνα) πέραν της τρέχουσας εκπαιδευτικής διαδικασίας στην αίθουσα διδασκαλίας. Το περιεχόμενο της εργασίας βασίζεται κυρίως σε δύο θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις, με απώτερο σκοπό να προβάλει τη σημασία της ενσωμάτωσης της θεωρητικής διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς στην πρακτική άσκηση των Εργαστηριακών Μαθημάτων σε τακτή βάση. Πρώτον, υπάρχει μια θεωρητική εξέταση των δημιουργικών και δελεαστικών μεθόδων με σκοπό εμπλουτισθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω της προσαρμογής του υπάρχοντος διδακτικού υλικού, εντός του τρέχοντος διδακτικού πλαισίου της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς στον τομέα των Μηχανολόγων Μηχανικών , λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευομένων. Έννοιες όπως «διεπιστημονική εκπαίδευση», «Δια βίου μάθηση», «μαθαίνω πώς να μαθαίνω», κ.λπ., είναι οι κυρίαρχες τάσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία σε παγκόσμιο επίπεδο και οφείλουν να ενσωματωθούν στην ελληνική τεχνική εκπαίδευση. Η νέα πραγματικότητα στο χώρο εργασίας του 21ου αιώνα, όπου οι φραγμοί μεταξύ των κλάδων είναι όλο και περισσότερο στο περιθώριο, η τεχνική εκπαίδευση γίνεται μια ουσιαστική παράμετρος για τη βελτίωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που προσφέρει νέες ευκαιρίες όχι μόνο στην κατάρτιση αλλά και στην οικονομία. Όλες αυτές οι πληροφορίες στη συνέχεια υποβάλλονται σε επεξεργασία εντός ενός ενοποιητικού θεωρητικού μοντέλου για την ενίσχυση της κατανόησης τεχνικών κειμένων από τους μαθητές και την βελτίωση των γραπτών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων και έκφρασης στην Αγγλική Γλώσσα. Στην κατεύθυνση αυτή προβάλλεται το ανωτέρω σκεπτικό με την παράθεση πειραματικών μαθημάτων. Επιπλέον, τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι το ενδιαφέρον των μαθητών για τη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς μπορεί να προκληθεί μόνο μέσω από καινοτόμες και σύγχρονες συνδυαστικές διδασκαλίες σε εξοπλισμένα γλωσσικά εργαστήρια , όπου οι μαθητές περνούν το μεγαλύτερο μέρος των διδακτικών ωρών πραγματοποιώντας την πρακτική τους άσκηση. Η μελέτη καταλήγει με κάποιες πρακτικές εισηγήσεις και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. Λέξεις – Κλειδιά Πειραματικές μεθόδους, συνδυαστική διδασκαλία, επαγγελματική εκπαίδευση
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PDF DISSERTATION KARAMALAKI AGLAIA 82202 (3).pdfMAIN DISSERTATION INCLUDING 12 APPENDICES2.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.