Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36049
Title: Αύξηση των Απευθείας Κρατήσεων και Ενίσχυση του Branding των Ξενοδοχείων 3* έως 5* της Ελλάδας, με τη Χρήση του Διαδικτύου. Μελέτη Περίπτωσης των Ξενοδοχείων της Περιφέρειας Κρήτης.
Authors: Λιόγκα, Ελένη
Advisor: Στεργίου, Δημήτριος
Keywords: Τουρισμός;Ηλεκτρονικός Τουρισμός;Αναγνωρισιμότητα ξενοδοχείων;Αύξηση απευθείας κρατήσεων;Εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ;Κερδοφορία Τουριστικών επιχειρήσεων;Περιφέρεια Κρήτης;Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;Ψηφιακό Μάρκετινγκ για Ξενοδοχεία;Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών;Information and Communications Technology;Tourism;e-Tourism;Hotels' Brand Awareness;Increase Direct Bookings;Digital Marketing Tools;Hotels' Profitability;Region of Crete;Social Media;Digital Marketing for hotels
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία με θέμα «Αύξηση των Απευθείας Κρατήσεων και Ενίσχυση του Branding των Ξενοδοχείων 3* έως 5* της Ελλάδας, με τη Χρήση του Διαδικτύου - Μελέτη Περίπτωσης των Ξενοδοχείων της Περιφέρειας Κρήτης», έχει ως βασική επιδίωξη την ανάδειξη της χρησιμότητας των εργαλείων και των μέσων του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing) για τα ξενοδοχεία. Μέσω αυτών των εργαλείων θα μπορέσουν να βελτιώσουν και να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα τους (brand name), να αυξήσουν τις online κρατήσεις τους, να αυξήσουν την κερδοφορία τους, η οποία και δύναται να προκύψει από τη σταδιακή ανεξαρτητοποίηση των πωλήσεων τους από τους OTAs, να βελτιώσουν το μερίδιο αγοράς τους, να επιτύχουν επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα τους. Αρχικά, ορίζοντας το θεωρητικό πλαίσιο γίνεται μια εισαγωγική τοποθέτηση στον Τουρισμό και στις νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), στο τουριστικό μάρκετινγκ καθώς και στον ηλεκτρονικό τουρισμό (e-tourism). Επιπλέον, αναλύεται η διαδικτυακή διαδρομή του ταξιδιώτη (Booking Journey), γίνεται αναφορά στο ρόλο των τουριστικών μεσαζόντων (OTA, GDS, IDS) στη διαδικασία διανομής των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών και στη συνέχεια μια εκτενής αναφορά στα εργαλεία του Digital marketing. Αναλύοντας τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος της υπό εξέτασης περιοχής, της Περιφέρειας της Κρήτης, έπεται η παρουσίαση και ανάλυση των αποτελεσμάτων και των στοιχείων της πρωτογενούς έρευνας που πραγματοποιήθηκε στις τουριστικές ξενοδοχειακές μονάδες 3*-5- της Περιφέρειας της Κρήτης, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε στελέχη ξενοδοχείων των τμημάτων μάρκετινγκ, πωλήσεων και κρατήσεων αλλά και σε όποιον έχει σχετική γνώση του αντικειμένου των κρατήσεων/πωλήσεων, όπως ιδιοκτήτες, διευθυντές κτλ,. Σκοπός της έρευνας μέσω των δομημένων ερωτηματολογίων της παρούσας εργασίας, είναι η διερεύνηση του ρόλου του digital marketing αλλά ο βαθμός αξιοποίησης των εργαλείων αυτού από τα 3*-5* ξενοδοχεία της Κρήτης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση τυποποιημένου ερωτηματολογίου (Παράρτημα) για τη συλλογή τόσο ποιοτικών στοιχείων, με ερωτήσεις ανοιχτού όσο και ποσοτικών στοιχείων με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Τα ερωτηματολόγια δημιουργήθηκαν μέσα από τις φόρμες των Google Docs και αυτά εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Για την ανάλυση των απαντήσεων από τα ερωτηματολόγια, χρησιμοποιήθηκαν οι συγκεντρωτικοί πίνακες (Pivot Tables) του Microsoft excel, καθώς επίσης και το πρόγραμμα στατιστικής ανάλυσης δεδομένων που παρέχουν τα Google Docs. Το ερωτηματολόγιο εστάλη σε 492 ξενοδοχεία της Περιφέρειας της Κρήτης, εκ των οποίων τελικά απαντήθηκαν 75. Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα αναφορικά με την ενσωμάτωση και χρήση των μέσων και εργαλείων του digital marketing, για την προώθηση και ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας της Κρήτης, είναι η έλλειψη γνώσης του αντικειμένου αναφορικά με αυτά, η απουσία εξειδικευμένων στελεχών στα ξενοδοχεία αλλά και η μη ορθή χρήση αυτών από όσους τα έχουν ήδη χρησιμοποιήσει. Παρά την αναγνώριση των ωφελειών από τους περισσότερους από τους ερωτηθέντες, από την έρευνα προέκυψε πως δεν είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν μεγαλύτερο μέρος του ετήσιου προϋπολογισμού τους για την online προώθηση των ξενοδοχείων τους.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Λιόγκα Ελένη_ΔΤΕΔΕ_Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία_2017.pdfΔιπλωματική Εργασία4.85 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.