Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36047
Title: Διδάσκοντας γραφή και ανάγνωση σε ενήλικες μετανάστες στη Γερμανία
Authors: ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΜΠΛΙΟΥΜΗ , ΑΓΛΑΙΑ
Keywords: Μετανάστες;Migranten;Alphabetisierung
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η ομαλή ενσωμάτωση των μεταναστών στη γερμανική κοινωνία συνεχίζει να αποτελεί μείζον αντικείμενο μελέτης στη χώρα. Η εργασία αυτή αποτελεί μια συστηματική έρευνα των τμημάτων ένταξης και αλφαβητισμού των μεταναστών. Στο επίκεντρό της βρίσκεται η επιτυχής ή μη ενσωμάτωσή τους στη Γερμανία, η αποτελεσματικότητα της προετοιμασίας των τμημάτων στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας στη χώρα καθώς επίσης και ο εγκλιματισμός τους τόσο στη γερμανική όσο και στην ευρύτερη ευρωπαϊκή κουλτούρα. Με τον όρο “αναλφάβητοι” χαρακτηρίζονται άτομα τα οποία είτε δεν γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση είτε η δική τους γραφή διαφοροποιείται από τη λατινική. Διαφωτίζονται οι λόγοι του αναλφαβητισμού, οι οποίοι συχνά έχουν τις ρίζες τους στην παιδική ηλικία των μαθητών. Η εργασία μελετά τις διαφορετικές μορφές του αναλφαβητισμού και επεξηγεί τους όρους “λειτουργικός” και “οργανικός” αναλφαβητισμός. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι συμμετέχοντες των τμημάτων και οι λόγοι που τους οδήγησαν στη μετανάστευση. Εν συνεχεία, γίνεται αναφορά στο πρόγραμμα σπουδών που ορίζει το υπουργείο μεταναστών, οι στόχοι που τίθενται στο μάθημα και οι μέθοδοι που ακολουθούνται για την επίτευξή τους. Βασικός στόχος της εργασίας είναι να απαντηθεί το ερώτημα, αν η επίτευξη των στόχων αυτών είναι εφικτή με την υπάρχουσα δομή των τμημάτων. Ο στόχος αυτός της ένταξης θα πρέπει να περικλείει και τους μαθητές, στους οποίους η λατινική γραφή είναι παντελώς άγνωστη. Στην εργασία παρουσιάζονται και τα εγχειρίδια διδασκαλίας που προτείνει το υπουργείο μεταναστών και μελετά αν αυτά επαρκούν στην επίτευξη του τελικού στόχου. Αναλυτικότερα, παρατίθενται παραδείγματα των κειμένων, των γραμματικών φαινομένων και της τυπολογίας των ασκήσεων όπως αυτά παρουσιάζονται στα εγχειρίδια. Το ερώτημα που γεννάται είναι αν θα πρέπει να υπάρξει συγγραφή διδακτικών βιβλίων που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του αλφαβητισμού. Ο παράγοντας του χρόνου επίσης παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και στη γλωσσική διαμόρφωση των ικανοτήτων των μαθητών. Προς το παρόν, τα εγχειρίδια που χρησιμοποιούνται είναι από τα προχωρημένα επίπεδα ένταξης, τα οποία έχουν μια ταχύτατη προοδευτική εξέλιξη στην πορεία της διδασκαλίας της ύλης. Στην εργασία αυτή προτείνεται η βελτίωση των μαθημάτων. Ωστόσο μια ολοκληρωμένη λύση στο θέμα αυτό θα υπερέβαινε τα πλαίσια της εργασίας αυτής.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alphabetisierung-erwachsener-Migrantinnen-und-Migranten-in-Deutschland-pdf.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1.28 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.