Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36043
Title: Διερεύνηση των απόψεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτών για το ρόλο και το έργο τους ως εκπαιδευτές ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Η περίπτωση του Σ.Δ.Ε.της Λαμίας.
Authors: ΝΑΤΣΙΟΥ, ΒΑΡΒΑΡΑ
Advisor: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΗΡΑ
Keywords: Εκπαιδευτής Σ.Δ.Ε.;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;ενήλικοι εκπαιδευόμενοι;Trainer in second chance schools;second chance schools (SCS),;adult learners
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων» και είχε ως αντικείμενό της τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων που εργάζονται στα Σ.Δ.Ε. για το έργο και το ρόλο τους. Τα Σ.Δ.Ε. αποτελούν μία καινοτόμο παρέμβαση στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Διά βίου Μάθησης καθώς η φιλοσοφία τους στην εκπαιδευτική διεργασία και ο τρόπος λειτουργίας τους διέπεται από τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, με τον εκπαιδευτή να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο, μέσω της παράθεσης των θεωρητικών προσεγγίσεων για τον εκπαιδευτή ενηλίκων και τη μελέτη περίπτωσης στους εκπαιδευτές του Σ.Δ.Ε. Λαμίας, να ανιχνεύσει αλλά και να παρουσιάσει το έργο και το ρόλο του εκπαιδευτή αυτών των εκπαιδευτικών δομών. Στην προσπάθεια υλοποίησης αυτού του στόχου πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα σε οκτώ εκπαιδευτές του Σ.Δ.Ε. Λαμίας, ενώ παράλληλα σχεδιάστηκαν τέσσερις άξονες, οι οποίοι αφορούσαν το έργο και το ρόλο τους, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε σχέση με την ενήλικη μάθηση και τους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζουν τα προβλήματα των εκπαιδευομένων. Από την έρευνα προέκυψε ότι οι εκπαιδευτές αναγνωρίζουν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του έργου τους, χρησιμοποιούν στη διδασκαλία τους τα απαραίτητα μέσα και ενεργητικές εκπαιδευτικές πρακτικές και δημιουργούν ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Παράλληλα, οι εκπαιδευτές αναγνωρίζουν τη διαφοροποίηση του ρόλου τους από αυτόν του εκπαιδευτή του τυπικού σχολείου, ότι κατά την εκπαιδευτική διαδικασία δεν υιοθετούν το ρόλο του δασκάλου –αυθεντία, αλλά του υποστηρικτή, του συμβούλου, του εμψυχωτή, του διευκολυντή, ότι για την άσκηση αυτού του ρόλου πρέπει να διαθέτουν εκπαιδευτικές ικανότητες και επικοινωνιακές δεξιότητες και ότι θεωρούν την περαιτέρω επιμόρφωση τους απαραίτητη. Τέλος, οι εκπαιδευτές υποστήριξαν ότι κατά τη διάρκεια του έργου τους ήρθαν αντιμέτωποι με άσχημες συμπεριφορές των εκπαιδευομένων, τις οποίες διαχειρίστηκαν με ψυχραιμία και ότι οι εκπαιδευόμενοι έχουν οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις, καθώς και προβλήματα, τα οποία οι εκπαιδευτές ενθαρρύνουν να ξεπεράσουν, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να αποβεί αποτελεσματική.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΒΑΡΒΑΡΑ, 30-8-2017 ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΜΕΝΗ (2).pdfΠτυχιακή Εργασία1.34 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.