Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36038
Title: Κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής των εκπαιδευομένων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στο Νομό Ρεθύμνης. Η περίπτωση του δημόσιου ΙΕΚ και του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας
Authors: Παπαδομανωλάκης, Εμμανουήλ
Advisor: Παυλή - Κορρέ, Μαρία
Keywords: Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης, εκπαίδευση ενηλίκων, κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Το θέμα διερεύνησης της συγκεκριμένης έρευνας είναι τα κίνητρα που ώθησαν τους εκπαιδευομένους στη συμμετοχή τους στο Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) και Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Ρεθύμνου κατά τη σχολική χρονιά 2016-2017 και τα εμπόδια που αυτοί αντιμετώπισαν. Πρόκειται για μια έρευνα, η οποία χαρακτηρίζεται ως μελέτη περίπτωσης καθώς το αντικείμενό της εστιάζεται σε δύο συγκεκριμένες δομές της διά βίου μάθησης στο νομό Ρεθύμνου. Στόχος ήταν η διερεύνηση των αρχικών κινήτρων που ώθησαν τους εκπαιδευόμενους να φοιτήσουν στις συγκεκριμένες δομές και η ενδεχόμενη διαφοροποίηση των κινήτρων αυτών κατά τη διάρκεια φοίτησής τους. Εξίσου σημαντικός στόχος της έρευνας ήταν η καταγραφή των δυσκολιών και εμποδίων που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευόμενοι κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Η μεθοδολογική προσέγγιση που υιοθετήθηκε κατά τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν η ποσοτική και η συλλογή των δεδομένων προέκυψε μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία επιλέχτηκε ώστε να αποτυπωθούν γρήγορα, αξιόπιστα και εύκολα οι απόψεις των εκπαιδευομένων του ΔΙΕΚ & ΣΔΕ Ρεθύμνου στοχεύοντας στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εμβάθυνση και προβληματισμό επί του θέματος. Από τα ευρήματα της έρευνας συμπεραίνουμε ότι οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι πηγαίνουν στο ΣΔΕ και στο ΔΙΕΚ Ρεθύμνου με κίνητρα τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Επίσης διαπιστώνουμε ότι τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευόμενοι κάθε άλλο παρά ασήμαντα είναι. Είναι αξιοσημείωτα και χρήζουν άμεσης επίλυσης για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών τους. Τα σπουδαιότερα κίνητρα επανένταξης των ενηλίκων στην εκπαίδευση κατά τους εκπαιδευομένους είναι η απόκτηση του τίτλου σπουδών, το ενδιαφέρον για γνώση, η κάλυψη του εκπαιδευτικού ελλείμματος, η ανάγκη ανάπτυξης κοινωνικών επαφών και η αλλαγή τρόπου ζωής. Τα εμπόδια που συγκέντρωσαν τα μεγαλύτερα ποσοστά ήταν: η έλλειψη χρόνου, η μη επαρκής κατάρτιση των εκπαιδευτών και οι ακατάλληλες υποδομές (εργαστήρια, αίθουσες διδασκαλίας) των εκπαιδευτικών φορέων. Επίσης βρέθηκε ότι οι παράγοντες φύλο και ηλικία αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες διαφοροποίησης τόσο στα κίνητρα συμμετοχής όσο και στα εμπόδια. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των μαθητών στο ΣΔΕ και των σπουδαστών στο ΔΙΕΚ σε σχέση με τα κίνητρα και εμπόδια.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ.-2.pdfΚυρίως άρθρο2.45 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.