Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36026
Title: Αυτοπεποίθηση και Μεταγνωστικές Ικανότητες κατά την επίλυση Μαθηματικών προβλημάτων
Authors: Κυπαρισσίου, Αργυρώ
Advisor: Κορδούλης, Γεώργιος
Keywords: μεταγνώση;metacognition;αυτορρύθμιση;self-regulation;αυτοπεποίθηση;self-confidence;μαθηματικά προβλήματα;mathematical problems;γνωστική διεργασία;cognitive process;μάθηση;learning
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η εξέλιξη των επιστημών, της τεχνολογίας και των κοινωνιών έχουν συντελέσει στην αναδιαμόρφωση των στοιχείων που μελετώνται σχετικά με τη μάθηση, τη γνώση και την επίδραση των προσωπικών χαρακτηριστικών του ανθρώπου στην κατάκτηση του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η μετάγνωση αποτελεί τη γνώση των ατόμων σχετικά με την προσωπική τους νόηση, δηλαδή είναι ο συνδυασμός της γνώσης και της σκέψης σχετικά με τον τρόπο σκέψης του ατόμου. Μπορεί να διαχωριστεί σε τρία επίπεδα η ανθρώπινη σκέψη και πιο συγκεκριμένα το πρώτο επίπεδο είναι η μεταγνωσιακή γνώση, το δεύτερο επίπεδο είναι η μεταγνωσιακή δεξιότητα και το τρίτο επίπεδο είναι οι μεταγνωσιακές εμπειρίες, η ή διαφορετικά αυτορρύθμιση. Τα μαθητικά είναι μια επιστήμη στην οποία είναι αναγκαίο να εφαρμόζεται η διαθέσιμη γνώση στη χρήση διάφορων στρατηγικών έτσι ώστε να επιλυθεί ένα μαθητικό πρόβλημα. Στην περίπτωση της επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων η στρατηγική που ακολουθείται θα πρέπει να συνίσταται στη χρήση των διαθέσιμων μέσων αλλά και της εμπειρίας, για να μπορέσει τελικά ο σπουδαστής να επιλύσει το εκάστοτε μαθηματικό πρόβλημα. Στην παρούσα μελέτη εξετάζονται οι μεταγνωστικές ικανότητες κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων μέσα από τη υπάρχουσα επιστημονική βιβλιογραφία σχετικά με το θέμα. Αναζητήθηκαν επιστημονικά άρθρα τα οποία σχετίζονταν με την μετάγνωση και τις απαραίτητες ικανότητες και διαδικασίες που μπορεί να συμβάλλουν στην κατάκτηση της γνώσης. Το περιεχόμενο της μελέτης συμβάλλει δηλαδή στην αναζήτηση των βασικών διεργασιών που θα πρέπει να αποκτά ο άνθρωπος για να μπορεί να αφομοιώνει τη γνώση και να χρησιμοποιεί τις κατάλληλες στρατηγικές για να τις εφαρμόσει στην πράξη. Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από την παρούσα έρευνα είναι ότι η αυτορρύθμιση και οι μεταγνωστικές δεξιότητες είναι τα βασικότερα στοιχεία που πρέπει να μεταλαμπαδεύονται στους μαθητές όχι μόνο για την κατάκτηση της γνώσης αλλά και για την προαγωγή τους στην κοινωνία.
Appears in Collections:ΜΣΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kyparissiou Argyro std101217 telikh.pdfΔιπλωματική Εργασία407.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.