Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36010
Title: Η Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία, εκπαιδευτική μεθοδολογία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων ως μέσο κριτικού στοχασμού και η αξιοποίησή της ως διδακτική πρακτική. Η περίπτωση των μεταπτυχιακών φοιτητών του Προγράμματος "Εκπαίδευση Ενηλίκων" στο Ε.Α.Π.
Authors: Κορδέλα, Αφροδίτη
Advisor: Μέγα, Γεωργία
Keywords: Εκπαίδευση ενηλίκων, Τέχνη, Μετασχηματίζουσα Μάθηση, Κριτικός Στοχασμός, Αισθητική Εμπειρία
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διεξάγεται στο πλαίσιο ολοκλήρωσης των μεταπτυχιακών σπουδών του Προγράμματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων και υλοποιείται στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί η αξιοποίηση της «Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» ως εκπαιδευτική μεθοδολογία και ως ποιο βαθμό δίνει τη δυνατότητα να προαχθεί η κριτική σκέψη και ο κριτικός στοχασμός .Επίσης, πώς αξιοποιήθηκαν τα στάδια της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» στη διδακτική πράξη και πώς κατά τη διάρκεια συγγραφής της εργασίας που απαιτούσε την εξάσκηση της μεθόδου στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας . Επιπλέον, σκοπεύουμε να διερευνήσουμε, αν μετά το τέλος της εκμάθησης αυτής της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, οι εκπαιδευόμενοι- εκπαιδευτές ήταν σε θέση ή διατεθειμένοι να εφαρμόσουν μια ανάλογη διδακτική προσέγγιση, καθώς και την εμπειρία αυτών που την ενέταξαν στη δική τους εκπαιδευτική διαδικασία. Η έρευνα διεξήχθη σε εκπαιδευτικό χώρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου στην Αθήνα, κατά την τέταρτη Ομαδική Συμβουλευτική Συνάντηση (Ο.Σ.Σ) των μεταπτυχιακών φοιτητών της Εκπαίδευσης Ενηλίκων που παρακολουθούσαν την ΕΚΕ 52. Για τη συλλογή δεδομένων υιοθετήθηκε ο συνδυασμός ποσοτικής και ποιοτικής μεθόδου, με εργαλεία το ερωτηματολόγιο και τη συνέντευξη προκειμένου να λάβουμε υψηλότερης ποιότητας δεδομένα. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 58 μεταπτυχιακοί φοιτητές και δυο Καθηγητές- Σύμβουλοι. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας υπάρχει άρρηκτος δεσμός μεταξύ της «Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» και του κριτικού στοχασμού. Η εκπαιδευτική διεργασία μέσω της μεθόδου διευκόλυνε κατά μεγάλο ποσοστό την κριτική σκέψη και τον στοχαστικό διάλογο. Η επαφή με τα έργα Τέχνης οδήγησε στον αναστοχασμό και την αλλαγή της στάσης πολλών εκπαιδευτών , οι οποίοι προτίθενται να την υιοθετήσουν.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τελικό.pdfΔιπλωματική εργασία1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.