Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36008
Title: Πρακτικές εσωτερικού μάρκετινγκ (internal marketing) στον ξενοδοχειακό κλάδο. Εμπειρική μελέτη σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Ν. Κορινθίας
Authors: ΣΤΑΘΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Advisor: ΝΕΛΛΑ, ΑΘΗΝΑ
Keywords: Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού;Human Resource Management;Εσωτερικό Μάρκετινγκ;Internal Marketing;Παρακίνηση;Motivation;Ικανοποίηση;Satisfaction;Ξενοδοχειακός Κλάδος;Hotel Businesses
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η ξενοδοχειακή αγορά λειτουργεί σε ένα ιδιαίτερο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητο για τις τουριστικές επιχειρήσεις, μέσω του τμήματος του Ανθρώπινου Δυναμικού να εντοπίσουν και να αξιοποιήσουν το κατάλληλο προσωπικό για την επίτευξη των στόχων τους. Η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού έχει ως βασικές της λειτουργίες τη στελέχωση, την εκπαίδευση, την αξιολόγηση, την υποκίνηση, καθώς και τις πολιτικές αμοιβών του προσωπικού της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις επιβεβαιώνουν το συμπέρασμα πως ο ανθρώπινος παράγοντας κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο για την επίτευξη των στόχων τους, αυτό όμως απαιτεί από τη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού να αξιοποιεί τους κατάλληλους ανθρώπους στην κατάλληλη θέση. Στο πλαίσιο αυτό, η αποτελεσματικότητα του Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού συνδράμει στην ικανοποίηση των εργαζομένων, κάτι που είναι μείζονος σημασία, καθώς τελικά επιδρά στην ικανοποίηση των πελατών. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία επικεντρώνεται στη βασική υπόθεση ότι εφόσον η φιλοσοφία και οι πρακτικές εσωτερικού μάρκετινγκ που θα ακολουθήσει η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, υιοθετηθούν από τις μικρομεσαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και εφαρμοστούν σωστά, μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλά επίπεδα ικανοποίησης του «εσωτερικού πελάτη» των ξενοδοχειακών μονάδων και κατ’ επέκταση σε υψηλότερη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και υψηλότερο βαθμό ικανοποίησης και των εξωτερικών πελατών. Αρχικά, αναλύονται η έννοια και η σημασία της ποιότητας υπηρεσιών σε ένα γενικό πλαίσιο. Στη συνέχεια γίνεται μια προσπάθεια διερεύνησης των σχετικών παραμέτρων στον τουρισμό και στον ξενοδοχειακό κλάδο, και πιο συγκεκριμένα στις μικρομεσαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Αναφέρονται τρόποι, εργαλεία και τεχνικές μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών. Ακολούθως, μελετώνται οι παράγοντες που ευνοούν ή αναστέλλουν την εφαρμογή πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ. Οι ανωτέρω θεωρητικές κατευθύνσεις μεταφράζονται σε συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα που μελετούν την έκταση και τις συνθήκες εφαρμογής πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ στις ξενοδοχειακές μονάδες του Νομού Κορινθίας. Ένα πρόσθετο πεδίο που επιχειρεί να μελετήσει και να διερευνήσει η παρούσα εργασία αφορά στον εντοπισμό και την ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν τον βαθμό υιοθέτησης της φιλοσοφίας και των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ μεταξύ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΤΑΘΗ ΔΤΕ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ pdf.pdfΔιπλωματική Εργασία1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.