Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35992
Title: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΟΡΑ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΠΑΧΡΕΪΝ
Authors: Καραγεωργίου, Μαρία-Ιωάννα
Advisor: Πλεξουσάκη, Ευφροσύνη
Keywords: Διασπορά;Diaspora;Μπαχρέιν;Bahrain;Εκπαίδευση;Education;Έλληνες;Greeks;Γονείς;Parents;Γλώσσα;Language
Issue Date: 22-Sep-2017
Abstract: Στον 21ο αιώνα, το προφίλ των νέων Ελλήνων μεταναστών αφορά σε αστικό πληθυσμό με υψηλό μορφωτικό επίπεδο και αντίστοιχη επαγγελματική εκπαίδευση. Οι νέοι Έλληνες μετανάστες, κυρίως εξαιτίας της διάρθρωσης της ελληνικής οικονομίας (εργασιακές συνθήκες, χαμηλοί μισθοί κ.ά) καθώς και της οικονομικής κρίσης που πλήττει το ελληνικό κράτος, επιλέγουν εκουσίως να μετακινηθούν σε άλλη χώρα, συνήθως με την οικογένειά τους, αναζητώντας ευνοϊκότερες συνθήκες διαβίωσης και εργασίας. Σε κάθε πολυπολιτισμική κοινωνία, η εθνική ομάδα επιδιώκει να καλλιεργήσει στη νεότερη γενιά την εθνική γλώσσα, η οποία αποτελεί όργανο επικοινωνίας καθώς και εκφραστή του πολιτισμού που αντιπροσωπεύει η γλωσσική κοινότητα που την ομιλεί, καθώς και άλλα πολιτισμικά στοιχεία (ήθη, έθιμα, παραδόσεις) που διαμορφώνουν την εθνική της ταυτότητα. Ταυτόχρονα, μερμνάται και η εκμάθηση της γλώσσας της χώρας υποδοχής, εφόσον μέσω αυτής τα παιδιά αποκτούν τη δυνατότητα επικοινωνίας, τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και στην κοινωνική και καθημερινή ζωή, με αποτέλεσμα η προσαρμογή στη νέα πατρίδα να συντελείται ευκολότερα. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση και ερμηνεία των πρακτικών, των Ελλήνων γονέων νεομεταναστών που ζουν και εργάζονται στο Βασίλειο του Μπαχρέιν, αναφορικά με τη γλωσσική εκπαίδευση των παιδιών τους στη νέα χώρα. Για την επίτευξη της διερεύνησης αυτής, αναλύθηκαν εις βάθος οι απόψεις τεσσάρων Ελλήνων γονέων, εγκατεστημένων στην περιοχή με τις οικογένειές τους από το έτος 2010 και μετά, προκειμένου να αναδυθούν οι ενέργειες που καταβάλλουν οι εν λόγω γονείς σε σχέση με τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό των παιδιών τους, καθώς και τις επιλογές όσον αφορά στη γλωσσική τους καλλιέργεια στη χώρα υποδοχής. Η ποιοτική ανάλυση των απαντήσεων κατέδειξε ότι οι νεομετανάστες Έλληνες γονείς στη νήσο του Μπαχρέιν, ζώντας σε ένα περιβάλλον όπου κυρίαρχες γλώσσες είναι η αγγλική και η αραβική, προσπαθούν με ποικίλους τρόπους να καλλιεργήσουν την αγγλική γλώσσα στα παιδιά τους, η οποία είναι και βασική γλώσσα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν στη νέα χώρα, ενώ παράλληλα δεν παραλείπουν να διατηρήσουν, να διαδώσουν και να ενισχύσουν τη γλώσσα της εθνικής τους καταγωγής, δηλαδή την ελληνική.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karageorgiou Maria-Ioanna_EKPDE.pdfΔιπλωματική Εργασία3.39 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.