Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35991
Title: Απόδοση αιτίων και συναισθήματα των εκπαιδευτικών για την από τους ίδιους αντιλαμβανόμενη ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων τους με τους μαθητές τους και τους συναδέλφους τους: O Ρόλος της αντιλαμβανόμενης ικανότητας επίλυσης προβλήματος
Authors: Γιωργαλή, Σταματία
Advisor: Στεφάνου, Γεωργία
Keywords: απόδοση αιτίων;attributions;διαπροσωπικές σχέσεις;Interpersonal relationships;συναισθήματα;Emotions;επίλυση προβλήματος;Problem solving
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση (α) της απόδοσης αιτίων και των συναισθημάτων των εκπαιδευτικών για τις από τους ίδιους αντιλαμβανόμενες καλές και κακές διαπροσωπικές σχέσεις με τους μαθητές και συναδέλφους τους, (β) της επίδρασης αυτών των αιτιακών αποδόσεων στα ίδια συναισθήματα, (γ) του ρόλου της αντιλαμβανόμενης ικανότητας επίλυσης προβλήματος στην απόδοση αιτίων και στα συναισθήματα για τις ίδιες με παραπάνω διαπροσωπικές σχέσεις, όπως επίσης, στην επίδραση της απόδοσης αιτίων στα συναισθήματα. Στην έρευνα συμμετείχαν 200 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και από τα δύο φύλα, διαφόρων ειδικοτήτων, που προήλθαν τυχαία από γυμνάσια και λύκεια του νομού Ηρακλείου. Η διεξαγωγή της έρευνας υλοποιήθηκε στα μέσα προς τέλη του σχολικού έτους ώστε οι εκπαιδευτικοί με τον τρόπο αυτό να έχουν ικανοποιητικό χρόνο να διαμορφώσουν άποψη για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις στο σχολείο. Το ερωτηματολόγιο συνοδεύονταν από μια ενημερωτική επιστολή, στην οποία είχε διατυπωθεί ο σκοπός της έρευνας και οι οδηγίες για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι α) Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων των εκπαιδευτικών επηρεάζει την απόδοση αιτίων και τα συναισθήματα θετικά στην περίπτωση που η ποιότητα των σχέσεων είναι καλή β) οι εκπαιδευτικοί απέδωσαν τις ικανοποιητικές σχέσεις με τους συναδέλφους τους, κυρίως στην εμπιστοσύνη και σε υψηλότερες διαστάσεις του τόπου της αιτίας του συναδέλφου, της σταθερότητας και της δυνατότητας προσωπικού ελέγχου. Από την άλλη μεριά, τις μη ικανοποιητικές σχέσεις στην έλλειψη εμπιστοσύνης και σε υψηλότερες διαστάσεις του τόπου της από κοινού αιτίας, της δυνατότητας ελέγχου από το συνάδελφο και της δυνατότητας εξωτερικού ελέγχου, γ) Οι εκπαιδευτικοί απέδωσαν τις ικανοποιητικές σχέσεις με τους μαθητές, στο ενδιαφέρον για μάθηση και σε υψηλότερες διαστάσεις του τόπου της αιτίας του μαθητή, του τόπου της από κοινού αιτίας και τη σταθερότητα. Και τις μη ικανοποιητικές στην έλλειψη ενδιαφέροντος για μάθηση και σε υψηλότερες διαστάσεις στη δυνατότητα προσωπικού ελέγχου, δυνατότητα εξωτερικού και κοινού ελέγχου, δ) Οι εκπαιδευτικοί βίωσαν στις ικανοποιητικές σχέσεις με συναδέλφους και τους μαθητές τους έντονα συναισθήματα (ικανοποίησης, αγάπης, ευχαρίστησης, ελπίδας, περηφάνιας) και έλλειψη ανίας, νευρικότητας και άγχους, ε) Ο τόπος της αιτίας του εκπαιδευτικού σχετίζεται θετικά με την ικανότητα επίλυσης προβλήματος, στις διαπροσωπικές σχέσεις με τους μαθητές και αρνητικά στις διαπροσωπικές σχέσεις με τους συναδέλφους. Τα ευρήματα συζητήθηκαν για την εφαρμογή τους στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των εκπαιδευτικών προκειμένου να προάγεται η διδασκαλία και να υπάρχει ορθή και αποτελεσματική διαδικασία μάθησης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MATINA_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ 2017.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ820.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.