Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35985
Title: Η Σχολή Γονέων ως μια σύγχρονη δραστηριότητα εμπλοκής των γονέων στη σχολική μονάδα με τη βοήθεια και παρότρυνση του διευθυντή. Μελέτη αυτής της δραστηριότητας για τη διαμόρφωση εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής στο ιδιωτικό σχολείο Χ της Νοτιοανατολικής Αττικής.
Authors: Παπαδημητρίου, Μυρτώ
Advisor: Μπρίνια, Βασιλική
Keywords: Σχολή Γονέων, εμπλοκή γονέων, δημοκρατική μορφή ηγεσίας, αποτελεσματικός διευθυντής, εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική;Parents Educational Group, parental involvement, democratic form of leadership, effective school director, internal educational politics
Issue Date: Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τον βαθμό εμπλοκής των γονέων σε ιδιωτική σχολική μονάδα της Νοτιοανατολικής Αττικής μέσω της συμμετοχής τους στη δραστηριότητα της Σχολής Γονέων και τον βαθμό ενθάρρυνσής τους από τη διευθύντρια του σχολείου. Επιπλέον να διαπιστωθούν η δυνατότητα και ο βαθμός άσκησης εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής στο συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο μέσω της εφαρμογής της Σχολής Γονέων. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στηρίζεται στην ποιοτική έρευνα. Οι γονείς των μαθητών που παρακολουθούν και συμμετέχουν στη διαδικασία της Σχολής Γονέων αποτέλεσαν τον πληθυσμό της έρευνας. Ως δείγμα χρησιμοποιήθηκε ένα μέρος της ομάδας των γονέων, που επιθυμούσε να λάβει μέρος στην έρευνα. Η διαδικασία επιλογής του δείγματος ήταν η ομοιογενής δειγματοληψία, καθώς εστιάσαμε στη μικρή ομάδα των γονέων μιας συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Το εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν η συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου για την καλύτερη συλλογή των δεδομένων που απαιτούνται. Τα κύρια ευρήματα από την ερευνητική διαδικασία εστιάζουν σε τρία επίπεδα. Πρώτον, η Σχολή Γονέων αποτελεί έναν τρόπο εμπλοκής των γονέων στη σχολική μονάδα μέσω της επικοινωνίας και συνεργασίας που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε αυτούς και τα υπόλοιπα μέλη του σχολείου. Δεύτερον, για τη συμμετοχή στη Σχολή Γονέων υπάρχει ενθάρρυνση από τη διεύθυνση του σχολείου. Τέλος, η εφαρμογή του καινοτόμου αυτού προγράμματος που βασίστηκε στο συνεργατικό μοντέλο προσφέρει τη δυνατότητα να ασκηθεί ως έναν βαθμό εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική στην παρούσα σχολική μονάδα. Η πρωτοτυπία του παρόντος ερευνητικού θέματος εστιάζει στο σημείο αυτό, τη μελέτη της δυνατότητας να ασκηθεί εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική σε μια συγκεκριμένη εκπαιδευτική μονάδα μέσω ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, προσθέτοντας ταυτόχρονα ένα νέο στοιχείο στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. ΕΑΠ 2016- 2017 Παπαδημητρίου Μυρτώ.pdfΔιπλωματική εργασία1.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.