Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35983
Title: Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο: Διερεύνηση των αντιλήψεων και των αναφερόμενων πρακτικών των εν ενεργεία Νηπιαγωγών.
Authors: ΣΑΡΡΗ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: Πεντέρη, Ευθυμία
Keywords: Ομαλή μετάβαση;Smooth Transition;Μετάβαση στο Δημοτικό;Transition to first grade primary school;Νηπιαγωγός;Kindergarten teacher;Οικοσυστημικό μοντέλο;Ecological system;αντιλήψεις;beliefs;πρακτικές;practices
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διερεύνησε τις αντιλήψεις, τις αναφερόμενες πρακτικές και τις γνώσεις των νηπιαγωγών αναφορικά με το ζήτημα της μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό σχολείο. Σκοπός της έρευνας ήταν να αναδειχθεί το πως αντιλαμβάνονται οι νηπιαγωγοί την έννοια της μετάβασης και ποιες είναι οι πρακτικές που ακολουθούν για να επιτύχουν την ομαλή μετάβαση των νηπίων. Γνωρίζοντας τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα της μετάβασης για τη ζωή του παιδιού, καθώς και το ελλιπές ερευνητικό πεδίο στον Ελλαδικό χώρο έγινε μια «οικολογική» προσέγγιση του θέματος. Διερευνήθηκαν οι απόψεις των νηπιαγωγών αναφορικά με τη διαδικασία της μετάβασης, τη σημασία της ομαλής μετάβασης, τους παράγοντες που την επηρεάζουν αλλά και τον ρόλο που έχουν οι νηπιαγωγοί σ’ αυτή. Ακόμα, παρουσιάστηκαν οι πρακτικές που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί, οι οποίες συμβάλουν στην ομαλή προσαρμογή των νηπίων στο δημοτικό, καθώς και οι γνώσεις τους πάνω στο ζήτημα της μετάβασης. Για την πραγματοποίηση της έρευνας επιλέξαμε την ποσοτική προσέγγιση και το εργαλείο συλλογής δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο. Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν εν ενεργεία νηπιαγωγοί ανά την Ελλάδα. Σύμφωνα με τις απόψεις των νηπιαγωγών, η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο είναι πολύ σημαντική για την προσαρμογή των παιδιών στο νέο τους σχολείο και για την ομαλή τους ανάπτυξη και επιτυχία γενικότερα. Ακόμα, ο ρόλος των νηπιαγωγών είναι καθοριστικός για να επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση, καθώς επίσης απαραίτητη είναι η συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των δύο βαθμίδων αλλά και με τους γονείς των παιδιών. Μέσα από τις πρακτικές τους οι νηπιαγωγοί επιδιώκουν την «συνέχεια» ανάμεσα στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, δίνουν έμφαση στα συναισθήματα των παιδιών, όμως η συνεργασία με την οικογένεια επιδιώκεται σε μικρότερο βαθμό. Οι γνώσεις των νηπιαγωγών πάνω στο ζήτημα της μετάβασης είναι ικανοποιητικές, όμως οι νηπιαγωγοί δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι με τις γνώσεις που τους παρέχονται από τις σπουδές τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΣΑΡΡΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ.pdfΚΥΡΙΟ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.41 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.