Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35981
Title: Το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών στη σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση σε σχολικές μονάδες με μεικτό πληθυσμό μαθητών. Το παράδειγμα σχολικής μονάδας στο Δήμο Αθηναίων
Authors: Παπαναγιώτου, Ηλίας
Advisor: Μπάκας, Θωμάς
Keywords: Επαγγελματική εξουθένωση, εκπαιδευτικοί, πολυπολιτισμική εκπαίδευση, σχολική ηγεσία, σχολικός εκφοβισμός;job burnout, teachers, bulling, school leadership, multicultural classrooms.
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στη συγκεκριμένη μελέτη, το ενδιαφέρον εστιάζεται στην επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού διακρίνεται για τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα του, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σε αρκετές περιπτώσεις το άγχος του και να οδηγείται σε μεγάλη ψυχοσωματική κόπωση. Οι παράγοντες δημιουργίας του φαινομένου αυτού ποικίλουν και αφορούν, κυρίως, τα προβλήματα, που δημιουργούνται από την οικονομική κρίση και τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Εν προκειμένω διερευνάται και αξιολογείται η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών σε πολυπολιτισμικές τάξεις, προκειμένου να κατανοηθεί το μέγεθος της σοβαρότητας του προβλήματος. Η ακολουθούμενη μεθοδολογία έρευνας συνίσταται στην ποιοτική έρευνα με την χρήση του εργαλείου των ημιδομημένων συνεντεύξεων και της συνακόλουθης ανάλυσης περιεχομένου και κριτικής παράθεσης των απόψεων των ερωτηθέντων (οκτώ εκπαιδευτικοί του 7ου Γυμνασίου Αθηνών). Οι ερωτήσεις των συνεντεύξεων σχεδιάστηκαν σε 4 άξονες προκειμένου να απαντηθούν από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών τα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας εργασίας. Το αποτέλεσμα των συνεντεύξεων ήταν πως οι εκπαιδευτικοί που ερωτήθηκαν αναγνώρισαν στη διαφορετικότητα το πεδίο για εμβάθυνση σε ποικίλες πολιτισμικές ταυτότητες και κατάργηση των στερεοτύπων, χρέωσαν όμως στην πολυπολιτισμική σύνθεση των τάξεων το αίσθημα κόπωσης και άγχους. Η αιτία για την εξουθένωσή τους εντοπίζεται στις ελλείψεις τόσο υλικοτεχνικές όσο και γενικότερου εκπαιδευτικού προγραμματισμού. Η έλλειψη τμημάτων προπαρασκευαστικών για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και η παντελής σχεδόν απουσία υλικού διαπολιτισμικής εκπαίδευσης συνιστούν ουσιαστικά προσκόμματα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ_ΗΛΙΑ_2017.pdfΠεριέχει :Διπλωματική εργασία, Παραρτήματα1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.