Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35980
Title: Η συμβολή του/της διευθυντή/ντριας στην εισαγωγή καινοτομιών: Απόψεις εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Authors: Ιωάννου, Νικολέτα
Advisor: Ιορδανίδης, Γεώργιος
Keywords: καινοτομία;πρωτοβάθμια εκπαίδευση;απόψεις εκπαιδευτικών;ρόλος διευθυντή;innovation;primary school;teacher’s thoughts;role of primary school directors
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης και της διεθνούς εξέλιξης οι σύγχρονες τάσεις της εποχής παρουσιάζουν γοργούς ρυθμούς τεχνολογικής, επιστημονικής και οικονομικής ανάπτυξης. Η εκπαίδευση στην προσπάθειά της να συμβαδίσει με τις ανάγκες της σημερινής κοινωνίας, προωθεί αλλαγές και εκσυγχρονισμούς με σκοπό την κοινωνική κι οικονομική πρόοδο. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιούνται προγράμματα που προάγουν τη συνεργασία μεταξύ των κρατών – μελών της και συμβάλλουν στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Εντούτοις στην Ελλάδα οι ουσιαστικές αλλαγές επέρχονται πολύ αργά και η ανεξαρτησία της εκπαίδευσης από τη δημόσια διοίκηση ακόμα δεν είναι εφικτή. Ο συγκεντρωτισμός στη διοίκηση της εκπαίδευσης είναι φαινόμενο που έχει βαθιές ρίζες σε ένα αποκρυσταλλωμένο γραφειοκρατικό σύστημα. Δεδομένων των συνθηκών ο σύγχρονος εκπαιδευτικός καλείται να γίνει ο φορέας της αλλαγής διανθίζοντας το διδακτικό του έργο με την εισαγωγή καινοτομιών, επιλέγοντας καινοτόμα προγράμματα που αφυπνίζουν και εξελίσσουν το πνεύμα των μαθητών. Σε τέτοιες πρωτοβουλίες ο/η διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας αποδεικνύεται είτε σύμμαχος είτε στέκεται τροχοπέδη σε καθετί καινούριο που εισάγουν οι εκπαιδευτικοί. Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται το ρόλο του/της διευθυντή/ντριας των δημοτικών σχολείων σχετικά με την εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων στην εκπαιδευτική πράξη υπό το πρίσμα των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα διερευνάται το διοικητικό πλαίσιο της εκπαίδευσης όπως εξελίχτηκε τα τελευταία χρόνια διεθνώς και κυρίως στην Ελλάδα. Ορίζονται έννοιες, όπως η καινοτομία εστιάζοντας στις δυσκολίες εφαρμογής τους. Επίσης, αναλύονται οι ρόλοι του διευθυντή και του εκπαιδευτικού στη σημερινή ελληνική κοινωνία και συνδέονται με την εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός της μελέτης είναι να συμβάλλει στη βελτίωση αυτής της διαδικασίας γι’ αυτό και εξετάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το πλαίσιο συνεργασίας και την υποστήριξη που δέχονται από τον/τη διευθυντή/ντρια αναφορικά με τις καινοτόμες δράσεις που αναλαμβάνουν οι ίδιοι. Τα πορίσματα της έρευνας αποτυπώνουν την τάση που επικρατεί, ενώ ταυτόχρονα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση κι αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων που ενδεχομένως προκύπτουν από τις ζυμώσεις μεταξύ διευθυντή/ντριας κι εκπαιδευτικών όσον αφορά την εισαγωγή κι εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ioannou_ΜΔΕ.pdfΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασία3.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.