Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35978
Title: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Authors: ΓΚΙΜΟΥΣΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Advisor: ΔΗΜΑΚΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: Bruininks – Oseretsky Test of Proficiency, ελαφρά νοητική αναπηρία, αδρές κινητικές δεξιότητες, πρόγραμμα παρέμβασης Φυσικής Αγωγής;Bruininks – Oseretsky Test of Proficiency, mild intellectual disability, gross motor skills, intervention Physical education program
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Τα άτομα με νοητική αναπηρία έχουν δυσκολίες στα κινητικά χαρακτηριστικά που αφορούν τις βασικές δεξιότητες. Για την ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων είναι απαραίτητες οι διδακτικές εμπειρίες και η επανάληψη. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί σε δείγμα εφήβων με νοητική αναπηρία η επίδραση ενός προσαρμοσμένου προγράμματος Φυσικής Αγωγής σε βασικές αδρές κινητικές τους δεξιότητες. Το δείγμα αποτέλεσαν 30 έφηβοι με ελαφρά νοητική αναπηρία ηλικίας 14 – 17 ετών, που χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, την ελέγχου (Ν = 15) και την πειραματική (Ν = 15). Το πρόγραμμα παρέμβασης είχε διάρκεια 10 εβδομάδες, ενώ χρειάστηκαν και 2 ακόμη εβδομάδες για να ολοκληρωθούν οι μετρήσεις, αρχική και τελική. Η συχνότητα ήταν 3 φορές την εβδομάδα, με 30 συνολικά μαθήματα. Για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων αδρής κίνησης πριν και μετά το παρεμβατικό πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκαν το Bruininks – Oseretsky Test of Proficiency (BOTMP – SF) (Short Form) το Sit and Reach Test και το Back Scratch Test. Η ανάλυση των δεδομένων καταδεικνύει ότι οι έφηβοι της πειραματικής ομάδας βελτίωσαν σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο (p<0.05) όλες τις αδρές κινητικές τους δεξιότητες. Η ομάδα ελέγχου παρουσίασε στατιστικά σημαντική διαφορά στον αμφίπλευρο συντονισμό, το συντονισμό άνω άκρων και τη δύναμη και δεν παρατηρήθηκε σημαντική διαφορά στην ισορροπία, την ταχύτητα κίνησης και ευκινησία, καθώς επίσης και στην ευλυγισία. Ακόμη, οι διαφορές μεταξύ των δυο ομάδων ήταν στατιστικά σημαντικές σε όλες τις μεταβλητές μετά την παρέμβαση, εκτός από την ταχύτητα κίνησης και ευκινησία, η οποία όμως πλησίασε τη στατιστική σημαντικότητα. Έχοντας υπόψη τους περιορισμούς αυτής της μελέτης, με βάση τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης μπορεί να υποστηρίξουμε ότι η συμμετοχή σε προσαρμοσμένο πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής βελτιώνει τις αδρές κινητικές δεξιότητες σε έφηβους με ελαφρά νοητική αναπηρία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GKIMOUSI A.THESIS.2016-2017.pdf.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.47 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.